8 987 läst ·
52 svar
9k läst
52 svar
Vad tror ni om det här huset?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, svårigheten är väl att pussla ihop "nära till jobbet" med "nära till havet".A arasmus skrev:
Göteborg/Mölnlycke/Kungsbacka är lite lustigt tycke jag mig ha märkt.
Folk som jobbar på Astra-Zeneka i Mölndal verkar föredra att bo i Torslanda på Hisingen.
Och Volvoanställda, som alltså jobbar på Hisingen, bor helst i Kungsbacka.
Trafiken på Söderleden och över Älvsborgsbron morgon och kväll är enorm!
Så långt som möjligt från jobbet verkar vara normen
Jag flyttade till Mölnlycke för en månad sen och tycker att det är himla trevligt här. Visst, det är långt till havet men jag hade inte lust att betala riktigt så mycket pengar och här har jag bättre kommunikationer, nära till skogar och sjöar, trevligt centrum med torggubbe som säljer grönsaker och ett trevligt hus som skulle kostat det dubbla om det legat i Långedrag. Jag är väldigt belåten.
Där ser man! Pendlar du till stan då? Bil eller buss? Hur tycker du det funkar med trafiken?T TottoGBG skrev:Jag flyttade till Mölnlycke för en månad sen och tycker att det är himla trevligt här. Visst, det är långt till havet men jag hade inte lust att betala riktigt så mycket pengar och här har jag bättre kommunikationer, nära till skogar och sjöar, trevligt centrum med torggubbe som säljer grönsaker och ett trevligt hus som skulle kostat det dubbla om det legat i Långedrag. Jag är väldigt belåten.
Eftersom jag nu skall börja jobba i Mölndal så börjar även Kungsbacka bli aktuellt. Den där här-inom-kan-vi-tänka-oss-radien växer allteftersom priserna går upp har jag märkt
Jag har faktiskt lyckats med att bli lokalt sysselsatt men grannar som jobbar i Göteborg cyklar eller åker buss eller tåg. Bra cykelvägar och bra bussar. Jag har drygt tio minuters promenad till centrum och det tar fyra minuter att cykla dit men längre hem pga backarna. Tycker också att det verkar vara en vettig kommun men skatten är förhållandevis hög.
Det är gratis parkering i Härryda kommun och sen finns det pendlarparkering vid t ex Delsjömotet. Parkeringen vid stationen är ofta full men det finns en lite längre bort.
Ett av mina viktigaste kriterier var att kunna klara mig utan bil och det skulle jag kunna här.
Ett av mina viktigaste kriterier var att kunna klara mig utan bil och det skulle jag kunna här.
Osäkert om det har praktisk betydelse. Men jag reagerar på uppgiften att detta hus skulle vara från 1950-talet. Det förefaller otroligt med hänsyn till exempelvis den massiva grunden av natursten. Sådan grundläggning förekommer knappast på byggnader uppförda i Sverige efter första världskriget.
Ett tips är att undersöka fastighetens dokumentation på byggnadsnämnden.
Ett tips är att undersöka fastighetens dokumentation på byggnadsnämnden.
Klicka här för att svara