Hej
Ska snart skriva på för ett nybyggt enplans stenhus i funkisstil 176kvm plus garage. Planlösningen har jag ritat själv med inspiration från en del kataloghus. Vad tror ni. Mitt största problem just nu är förvaring.
Ska snart skriva på för ett nybyggt enplans stenhus i funkisstil 176kvm plus garage. Planlösningen har jag ritat själv med inspiration från en del kataloghus. Vad tror ni. Mitt största problem just nu är förvaring.
Det jag ställer mig tveksam till är lösningen där köket är i direkt blickfång vid huvudentren. Om ni flyttar köket "in" i vardagsrummet som är härligt enormt kan ytan som nu är kök användas till förvarinsutrymme, t.ex. två klädkammare/förråd: ett till sovrummet och ett till hallen (eller bara en stor klädkammare i hallen). Även med köket i vardagsrummet får ni en jättelik matplats. Om ni vill undvika att vardagsrumet känns rörigt, kan ni leka med takhöjder, variera golvmaterial, bygga en murstock osv. Jag tycker personoligen att kök integrerade i vardagsrum skall vara vita då detta förmedlar mer möbelkänsla än massiva träkök (kök utan sockel = benen blottade, förmedlar också mer "möbelkänsla"). Lycka till med planlösningen!
Jag vet inte riktigt om jag förstått planritningen rätt, men du säger att du vill ha fler förrådsutrymmen, vad är då utrymmena som det står 7,1 3,75 samt 4,06 på?
Håller med föregåede talare om att det inte känns helt rätt att komma in och ha köket på det viset som det är idag. Kanske borde du ha en extra toalett någonstans.
Håller med föregåede talare om att det inte känns helt rätt att komma in och ha köket på det viset som det är idag. Kanske borde du ha en extra toalett någonstans.
Klicka här för att svara