5 071 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Vad tror ni om denna planlösning, tips etc
Ett problem är att vi är så nöjda med planlösningen i dagsläget att vi knappt vill lyssna på kritik vare sig den är bra eller inte =)
Köket hinner man ju ändra sig om. Fick ett tips från Håkan på VillaVarm att helt enkelt knuffa ut vänsterväggen ända till garaget (för det kostar ju inga pengar) . Då får man faktiskt ca 50 cm vardera till att slänga på gästrum och hall...
osv =)
Köket hinner man ju ändra sig om. Fick ett tips från Håkan på VillaVarm att helt enkelt knuffa ut vänsterväggen ända till garaget (för det kostar ju inga pengar) . Då får man faktiskt ca 50 cm vardera till att slänga på gästrum och hall...
osv =)
Måste säga att jag verkligen gillar er planlösning starkt 
Förutom ingång till badrummet genom sovrummet, men jag läste att ni vill ha det så och då säger jag bara kör hårt!
Har ni fått några priser ännu på detta bygge? Är det i Täfteå Umeå ni ska bygga?
Förutom ingång till badrummet genom sovrummet, men jag läste att ni vill ha det så och då säger jag bara kör hårt!
Har ni fått några priser ännu på detta bygge? Är det i Täfteå Umeå ni ska bygga?
prisdifferensen från de olika offertarna är: *drumroll* (samma standard istort sett.. eller.. prisskillnaderna är INTE motiverade iaf)
från 1,7 MSEK NF till 2,3 MSEK NF ..
stomrest; 895 MSEK till 1,2 MSek ...
knepigt sånt här =)
från 1,7 MSEK NF till 2,3 MSEK NF ..
stomrest; 895 MSEK till 1,2 MSek ...
knepigt sånt här =)
kika på den där ... 
FVP är flyttad ner till ytterväggen bredvid fönstret pga ljudnivå.. nu har vi insett att golvvärmefördelaren faktiskt inte blev flyttad... innebär det att det blir en massa jättevacker rördragning då?
=#¤)%(#=¤&
(#=)(#¤&

FVP är flyttad ner till ytterväggen bredvid fönstret pga ljudnivå.. nu har vi insett att golvvärmefördelaren faktiskt inte blev flyttad... innebär det att det blir en massa jättevacker rördragning då?
=#¤)%(#=¤&
I väldigt många moderna hus finns ett "allrum" någonstans mitt i. Det är alltid en massa dörrar åt alla håll. Rummet är egentligen en hall eller korridor, men blir ofta onödigt stort eftersom arkitekten försöker få det att se ut som om det är ett rum till i huset. Det är inritat någon slags möbler (kuddar?) men det är tveksamt om det är någon vits med att ha en sittgrupp i ett rum på 13m[sup]2[/sup] med sex dörrar.
problemet gäller framför allt FVPns placering jämfört med golvvärmefördelarplaceringen som jag beskrev ovan...
hur ofta badar ni jmfrt med hur ni duschar?
allrummet kommer mest att vara ett lekrum alternativt TV-hörna för ungarna (som självklart får bada i vårt badkar om de skulle vilja) alltså väldigt sparsamt möblerat.
hur ofta badar ni jmfrt med hur ni duschar?
allrummet kommer mest att vara ett lekrum alternativt TV-hörna för ungarna (som självklart får bada i vårt badkar om de skulle vilja) alltså väldigt sparsamt möblerat.
Klicka här för att svara