Blir fint det där! Hade dock inte varit någon teknisk nackdel som jag ser det att ha cellplast mellan reglarna :)

• Gilla
orparn
  • Laddar…
oneman skrev:
Kanske ska tillägga att trägolvet är flytande och limmat i skarvarna.
Hur gjorde du när du la detta?
Mitt golv som jag lägger in nu håller sig inte på plats utan skruv? Dvs fjädern vill gärna trycka sig ur noten innan det är skruvat!

injonil skrev:
Blir fint det där! Hade dock inte varit någon teknisk nackdel som jag ser det att ha cellplast mellan reglarna :)
Det kanske? Jag är ju som jag skrev ovan livrädd för att få oönskade fuktvandringar!

Det är du som tror det, inte jag! :)

injonil skrev:
Det är du som tror det, inte jag! :)
:p:D

• Gilla
injonil
  • Laddar…
Idag gjorde jag klart sista kvm vid en tröskel!
Passade på att vika upp mattan och det var snustorrt under.
Mattan har legat på plats i en vecka!
Undrar hur snabbt det skulle synas om man har problem med markfukt?

Fast platonmattan är ju till för att inte hålla kvar fukten. Ska man testa får man lägga en tät plast och tejpa runt.

Jo jag vet, men jag har hört flera som spekulerar i att Platonmattan inte ventilerar tillräckligt och att det kommer bli fuktigt under!
Jag tror det funkar ypperligt annars hade jag inte lagt in det:)
Någon som vet hur snabbt det brukar visa sig med en tät plast?

Fint det skall jag testa i hallen! Där skall jag lägga Platon och limmat trägolv om 2 veckor!
Är det torrt efter 7 dygn så kan man ju tycka att Platonmattan gör sitt jobb bra:)

oneman skrev:
Kanske ska tillägga att trägolvet är flytande och limmat i skarvarna.
Hur gick du tillväga när du la ditt golv?
Jag började i hallen idag och jag tyckte det var svårt att få golvet att ligga på plats när man lägger det limmat och flytande?
Det ordnar upp sig eftersom kanske?

Är nu klar med hallen!
Det blev inte bra:sly:
Man hör ett ganska tydligt klapper från platonmattan och även svikt på vissa ställen!
Den uppreglade konstruktionen blev mycket bättre men takhöjden tillåter inte det i hallen!

Återupplivar denna gamla tråd...
Hur går det med dina golv MTech? Håller dom sig bra? Märkt av nån fukt än? Vilken variant tyckte du var bäst så här i efterhand?

Mvh Andreas

Det fungerar bra! Det klappande ljudet från hallen är inget som stör!
Jag har lyft på hallgolvet och tittat under iom att det är flytande och det var lika torrt som när jag la in det.
Jag gjorde ett test i garaget och ställde stora kartonger rätt på golvet och då blev det fuktigt under!
Så Platonmattan fyller sin funktion!

• Gilla
Björnberger
  • Laddar…
Den reglade konstruktionen är helt klart bäst men tillåter inte takhöjden det så fungerar det att ha flytande och låsa fast golvet med sockelklossar.

• Gilla
Björnberger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.