Regelverk av 45×45 flytande på Platonmattan med cc30 och kortlingar.
I detta skall jag skruva massivt furugolv som är 15×112.
Min fråga är om ni tror detta räcker eller om jag ska lägga in en vända med golvgips eller golvspån?
Min spontana känsla är att ett massivt trägolv på 15mm inte bör svikta vid cc30 men nu är jag bara en glad amatör som inte gjort något liknande innan
I detta skall jag skruva massivt furugolv som är 15×112.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min fråga är om ni tror detta räcker eller om jag ska lägga in en vända med golvgips eller golvspån?
Min spontana känsla är att ett massivt trägolv på 15mm inte bör svikta vid cc30 men nu är jag bara en glad amatör som inte gjort något liknande innan
Jag skulle lagt enbart 22mm golvspån på platonmattan, sedan trägolvet på det. Om man ens behöver golvspånet. Med din konstruktion kommer du få väldiga punktlaster på platonmattan som jag inte tror att den är konstruerad för. Risken är att det trycks ihop under reglarna.
Vad för punktlaster? Regeln är ju utbredd? han har ju inget nivellgolv vad jag kan se?Matti_75 skrev:
Att jag inte tänkte på det:sly: det hade ju gått mycket snabbare med!Matti_75 skrev:
Nu har jag ju redan byggt klart regelverket sen jag postade tråden...
Mattan verkar iaf klara att jag går på den och det är ju ett tryck på 90kg på en yta av en fotsula!
Trägolv och reglar väger 170kg tillsammans. Reglarnas yta mot mattan är 324 kvadratcm.
Sen tillkommer sängens vikt men jag hoppas att det ska funka!
Redigerat:
Så här skall jag göra i hallen där det inte har varit en uppreglad konstruktion innan.oneman skrev:
Nej jag är emot all invändig isolering när det gäller källare även golv!
Jag tror inte detta golvet kommer bli kallt och blir det kallt så får det bli så
Jag har fått för mig att fukt vandrar mot värme därav man ska isolera utvändigt när man dränerar.
Jag kan ha fel
Om inte annat så har jag en kamin i detta rummet på 6kw
Jag tror inte detta golvet kommer bli kallt och blir det kallt så får det bli så
Jag har fått för mig att fukt vandrar mot värme därav man ska isolera utvändigt när man dränerar.
Jag kan ha fel
Om inte annat så har jag en kamin i detta rummet på 6kw