Hej!

Jag håller på för fullt och planerar mitt kök, och det är inte det lättaste... Mycket att tänka på...

Vad tror ni om denna köksplanering... Har jag tänkt rätt eller helt fel?

Eftersom Ikeas program inte kan frambringa ett hörnskafferi så får ni använda fantasin lite och tänka er att det står ett stort och rymmligt skafferi i hörnet...

Det halvhöga skåpet till vänster om diskbänken skall innehålla en högt placerad diskmaskin.

vy12qh.th.jpg

vy24ei.th.jpg

Tacksam för alla tips och idéer...

/Jonas

Själva köket skulle bli mysigt... men några bra grejjer att tänka på är:

Vask på köksön, det är inte så kul att bära omkring på kokande grejjer... bättre att kunna slå av det direkt.

Ugnen sitter väldigt långt från avställningsyta, inte kul om man har tunna grytlappar.

Det där med vask i köksön kanske inte är så dumt...

Jag hade tänkt att använda köksön som avställningsyta för ugnen...

/Jonas

Hur långt har du från ugnen till köksön? Det är svårt att avgöra på bilden.
Tänk på att det ofta är en del trafik i köket... att svänga runt med en full plåt kan lätt skapa heta krockar.

Det är cirka 1,5 meter mellan köksön och skåpen, men det avståndet kan givetvis ändras...

Håller med Poxe , liten vask med blandare är alltid en fördel att ha i en köksö.

Hade tänkte mig att utforma köksön ungefär så här...

Ursäkta de dåliga bilderna... Fotat med mobiltelefon...

image0047rm.th.jpg

image0111mw.th.jpg

Kanske lite svårt att få in en vask då...

/Jonas

Poxeman skrev:
Själva köket skulle bli mysigt... men några bra grejjer att tänka på är:

Vask på köksön, det är inte så kul att bära omkring på kokande grejjer... bättre att kunna slå av det direkt.

Ugnen sitter väldigt långt från avställningsyta, inte kul om man har tunna grytlappar.
- sitter inte ugnen i köksön? då är väl avställingsytan själva köksön? eller är det något jag har missat?

mvh hanneli

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.