Hemmakatten
Hej Fia!
Åkte häromdagen förbi ett hus som var målat precis som du hade tänkt dig i den här tråden. Det var ett trähus från ca 30-talet. Färgen var grön, möjligtvis nån nyans mörkare (inget blått i det gröna som jag möjligtvis kan tro är i den bild du visat. Foder o fönster vita o rött tegeltak. Det var MYCKET snyggt. Såg inte det minsta dystert ut. Och det passar bra till det gröna runtomkring, vilket det förmodligen inte hade gjort om det var en ljusare grön färg.

Nu vill du förstås att jag ska ta en bild på huset o lägga in !?? Då kan jag tala om att huset ligger på Ulvsundavägen vid Ulvsundaplan/Alvik o alla som bor i Sthlm nickar nu förstående. ULvsundavägen måste vara en av Stockholms mest trafikerade vägar. Men om du vill kan jag kanske göra ett försök mitt dan eller så (måste ju kunna stanna till med bilen).

Hemmakatten skrev:
Nu vill du förstås att jag ska ta en bild på huset o lägga in !??
Ja tack det vore otroligt vänligt av dig! ;D

Hemmakatten skrev:
Då kan jag tala om att huset ligger på Ulvsundavägen vid Ulvsundaplan/Alvik o alla som bor i Sthlm nickar nu förstående. ULvsundavägen måste vara en av Stockholms mest trafikerade vägar.
som "gammal" budbilschaffis i Stockholm (i mitt tidigare liv) så nickar även jag förstående, det har förmodligen blivit ÄNNU värre sen jag slutade i den branchen 1995.

Hemmakatten skrev:
Men om du vill kan jag kanske göra ett försök mitt dan eller så (måste ju kunna stanna till med bilen).
Finns det möjlighet vore det jättekul, men riskera inte livet nu för 17! :D Vad kul att höra att det var snyggt, det KÄNDES bra när jag kom på det.

Hemmakatten
OK, fast inte idag.

Skall stångas på Ikea idag för inköp att handfat o skåp till det vattenskadade badrummet. Måste åka till Uppsala, Kungens Kurva o Barkarby. >:( Och badrummet bara måste bli färdigt till visningen den 6 juni. Tänk att det aldrig finns det man vill ha på Ikea!!! O inte vill jag köpa dyrare saker på andra ställen nu när vi ska sälja.
Giv mig styrka!! Hatar att trängas på Ikea och nu 3 Ikea på samma dag, människan blir hårt prövad emellanåt! Ursäkta denna lilla avvikning från tråden. ;D

Hemmakatten skrev:
OK, fast inte idag.

Skall stångas på Ikea idag för inköp att handfat o skåp till det vattenskadade badrummet. Måste åka till Uppsala, Kungens Kurva o Barkarby. >:(
Ja det var ju verkligen åt samma håll! :o

Men på vägen från KK till Barkarby kanske... ;D

Närå, huvva säger jag bara, är väldigt tacksam att jag kan sitta på jobbet istället! Detär inte brådska alls, ta det om och när du har tid! :D

Roligt att fler har bra färgsmak :-)

vi har hittat en liknande grå-grön färg men vi ska ljust-ljust grått istället för vitt. Vår grå-gröna är inte heller riktigt lika mörk/"burrig".

Om det är nån som vill se vart vi hittat färgen så kan ni ta er ut till Saltsjö-Boo eller djurgården.

säg till om ni vill ha adress

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.