Hej
Min tanke är att ta bort regnskyddet ovan skorstenen för att montera en "dragförbättrare" på pipan som kommer upp där (den har regnskydd så inget regn kommer ner i skorstenen).
Men resterande del av toppen på skorstenen blir nu blottad. Tänker mig att jag vill ha något att täta med där om det finns någon risk att där finns någon glipa som vatten kan tränga in i. Man ser exempelvis en liten glipa där plåten som sitter över skorstensröret möter plåten ovanpå skorstenen (klockan 15 ungefär på bilden).
Frågan är vad man ska täta med här? Något speciellt silikon, asfaltsklister eller vad gäller? Jag vill inte använda vilket silikon som helst eftersom läget är utsatt för mycket vind, regn, sol, temp-variationer och så vidare.
Min tanke är att ta bort regnskyddet ovan skorstenen för att montera en "dragförbättrare" på pipan som kommer upp där (den har regnskydd så inget regn kommer ner i skorstenen).
Men resterande del av toppen på skorstenen blir nu blottad. Tänker mig att jag vill ha något att täta med där om det finns någon risk att där finns någon glipa som vatten kan tränga in i. Man ser exempelvis en liten glipa där plåten som sitter över skorstensröret möter plåten ovanpå skorstenen (klockan 15 ungefär på bilden).
Frågan är vad man ska täta med här? Något speciellt silikon, asfaltsklister eller vad gäller? Jag vill inte använda vilket silikon som helst eftersom läget är utsatt för mycket vind, regn, sol, temp-variationer och så vidare.
Klicka här för att svara
