Jag har små Wera bits i min, har aldrig funderat på om de har någon urfasning. Den håller fint små bitsborr också, till skillnad från Boschen som jag annars var nöjd med...

tallmilan skrev:
Tack det vill jag inte höra, stod och höll i den i Boston så sent som i Juli ...
Jag letade efter Makitan men hittade den inte. Hade köpt milwaukees "lille" tigersåg, så jag såg möjligheter med batterierna. Därför blev det som det blev, och jag är nöjd.

Visst är det så här bitsen ska se ut för att passa (sitta fast) i Makitas dragare med bitsfäste?

3964558477_8a7da80957_o.jpg

serdt skrev:
Visst är det så här bitsen ska se ut för att passa (sitta fast) i Makitas dragare med bitsfäste?

[bild]
Det stämmer, vet dock inte om det finns olika mått på midjan.

/Håkan

serdt skrev:

[bild]
Samma som för Milwaukeen

Exakt de Bosch bits'en som jag fick köpa, glappar lite men det är OK

Jag tycker det blir lättare att skruva med en bitsförlängare och sedan bits i den. Då slipper man också riskera att komma åt/ och slita på "chucken" på skruvdragaren. Bättre att slita på bitsförlängaren. Bitsförlängaren lär vara av hygglig kvalisort som låser bitset. Bästa jag provat hittils är Wera Rapidaptor.
Men det är ju jag det.

/Mattias :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.