112 824 läst ·
350 svar
113k läst
350 svar
Vad stör ni er på mest hos er granne?
Ditt förslag faller på en sak.... Jag dricker inte kaffe...KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Ja, många år har det nog tagit. Vi har bott här nästan 20 år och redan då fanns ”muren”, dock inte riktigt lika hög. Han fyller på efter varje storm. Vårt område gränsar till ett stort naturområde där skogen får sköta sig själv, så det finns oändlig tillgång på byggmaterial för honomF Flaska skrev:
När jag bodde själv i ett hus med loftgång var det en yngre tjej som gick runt i underkläder i loftgången, spelade musik på nätterna och hade sig. Rökte tydligen på för hon var väldigt frånvarande de gånger man ringde på dörren miitt i natten och skulle upp å jobba. Sen blev hon tydligen vräkt och hämnades på mig av någon anledning genom att slänga in begagnat toapapper och gud vet vad i en hink till min balkong....
Ja du jag stör mig mycket på en av mina grannar.
De klagar på våran eldning , trots vi inte ens eldat i kaminen 2/3 gånger de har klagat.
Trängde sig in i huset när bara tjejen var hemma för att kolla på kaminen.
Men gnällandet lugna ned sej efter jag fräste till lite åt dem
De har mängde med vegetation som väller över mot min sida, de klipper inte det själva men blir sura när jag klipper det.
De klagar på våran eldning , trots vi inte ens eldat i kaminen 2/3 gånger de har klagat.
Trängde sig in i huset när bara tjejen var hemma för att kolla på kaminen.
Men gnällandet lugna ned sej efter jag fräste till lite åt dem
De har mängde med vegetation som väller över mot min sida, de klipper inte det själva men blir sura när jag klipper det.
Måste väcka liv i min gamla favorittråd 
Har flyttat till nyproduktion och störa mig på hur "dåligt" ljudisolerat det är. Skriver "dåligt" inom citattecken eftersom det förmodligen är mycket bättre än de flesta äldre byggnader, men ändå sämre än jag tycker man kan förvänta sig av dagens moderna byggteknik.
T ex, stegljud hörs ganska tydligt (kanske har otur med granne som går hårt på hälarna), och diverse andra konstiga ljud som läcker igenom. Man hör inte dammsugare, röster, musik (kanske ingen som spelar), eller torktumlare osv, men stegljud och t ex konstigt nog vissa högfrekventa ljud kan läcka igen väldigt tydligt. Ibland känns det som ett riktigt skräpbygge ärligt talat trots att det är en av de större byggherrerna.
Det är dock inte grannens fel och jag kan inte begära att de ska tassa på tå hela tiden så jag är inte arg på dom. Däremot, grannar som går ut på innergården och står och GAPAR högljutt till varandra kl 09-10 på lördagmorgon är fan i mig riktigt respektlöst mot övriga boende
Kom igen, låt folk få sova ut lite, sänk rösten och visa hänsyn. Det är inte alla som har småbarn och går upp kl 06.
Ja, ja, jag kanske håller på förvandlas till en gringubbe, men det är sånt jag aldrig själv skulle göra och blir besviken över att andra inte tänker likadant antar jag.
Har flyttat till nyproduktion och störa mig på hur "dåligt" ljudisolerat det är. Skriver "dåligt" inom citattecken eftersom det förmodligen är mycket bättre än de flesta äldre byggnader, men ändå sämre än jag tycker man kan förvänta sig av dagens moderna byggteknik.
T ex, stegljud hörs ganska tydligt (kanske har otur med granne som går hårt på hälarna), och diverse andra konstiga ljud som läcker igenom. Man hör inte dammsugare, röster, musik (kanske ingen som spelar), eller torktumlare osv, men stegljud och t ex konstigt nog vissa högfrekventa ljud kan läcka igen väldigt tydligt. Ibland känns det som ett riktigt skräpbygge ärligt talat trots att det är en av de större byggherrerna.
Det är dock inte grannens fel och jag kan inte begära att de ska tassa på tå hela tiden så jag är inte arg på dom. Däremot, grannar som går ut på innergården och står och GAPAR högljutt till varandra kl 09-10 på lördagmorgon är fan i mig riktigt respektlöst mot övriga boende
Ja, ja, jag kanske håller på förvandlas till en gringubbe, men det är sånt jag aldrig själv skulle göra och blir besviken över att andra inte tänker likadant antar jag.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
9-10 en lördagsmorgon är inte särskilt tidigt.......
Jag håller visserligen med dig och det är ingen jättegrej egentligen, men måste man ändå stå och gapa högt till varandra den tiden? Jag tycker nog inte det. Kan ju undra vad denna barnfamilj skulle tycka om att jag och någon polare stod och gapade till varandra så där kl 21-22.[SKPG]Zamora skrev:
Tänkte samma sak.... Men det är ändå ett ofog ändå att ställa sig att gapa högljutt till varandra jämnt och ständigt.[SKPG]Zamora skrev:
Samma sak som dom som alltid skall tuta så fort dom kan, ibland undrar man om dom bara vill kolla om tutan fortfarande funkar, för man ser ingen anledning till att tuta.
Hörde på jobbet att en där beklagade sig över sin granne som alltid börjar tuta ett kvarter innan dom kommer hem, ett par signaler lite då och då, och en längre rejäl när dom svänger in på garageuppfarten, detta tycks betyda allt från "Jag är hemma nu, sätt fram maten" till "Nu kommer jag, skynda dig ut så kan vi åka vidare!!"
Det jobbiga är att detta sker ALLA tider på dygnet...
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Absolut, finns ingen anledning för de att stå och gapa så tidigt.danniee skrev: