7 772 läst ·
108 svar
8k läst
108 svar
Vad stör er i hemmet?
Tack för tipset!possum77 skrev:
Blir för de mesta ändå rent med standard metoder. Men kanske bra nån gång göra och om det nåt riktigt skitigt nångång.
Ja personligen använder jag alltid pulverdiskmedel och strör en slatt till fördiskningen på luckan. Tycker det är oerhört mycket enklare än att hålla på med besvärliga tabletter. Salt behöver "mitt vatten" inte och spolglans fylls på kanske varannan månad eller så.possum77 skrev:
På vilket sätt är tabletter besvärliga? Dom tordes gå att lägga i enklare och ingett spillande av pulver!Alfredo skrev:
Man måste ta i dem och i alla fall jag vill skölja av handen efteråt. Vissa har väl också någon form av förpackning runt varje tablett som måste öppnas och tas bort. Onödigt krångel utan att jag ser några fördelar. Dessutom dyrare.Rejäl skrev:
Var skulle man spilla? Jag häller från en "flaska" och spiller lite medvetet på luckan för fördiskningen.Rejäl skrev:
Du måste bla gräva det ur en påse, passa in i luckan den skall ju inte kastas in i maskinen. Har du de minsta blöta händer klibbar det i handen osv.Rejäl skrev:
Sen i slutändan kan det inte vara bra för maskinen behöva smälta ner "plasthöljet" ur tabletten heller.
Sen får man här läsa om tips att bryta tabletten med kniv oj oj oj vilket onödigt jobb 🙄🤔
Visst jag tar hela locket ur pulverpaketet med just kniv för att få dit en mått och kunna lätt ta mängden jag behöver. Men är inte ofta jag behöver göra den processen då pulvret räcker länge!
Dom tabletterna som jag har har en tunn film som inte tas bort, kostnadsmässigt har du säkert rätt!Alfredo skrev:
Jag tänker att det beter sig som tvättmedlet till tvättmaskin där man skopar med ett mått och det spills mer eller mindre varje gång😉Alfredo skrev:
Vem säljer pulvret på flaska?
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 954 inlägg
Någon som testat grönsåpa?
Vad kostar det specialmedlet?A ajn82 skrev:
Eller kan du fylla kasetten?
Låter lite som kaffemaskinerna med kapsel. Billig vara dyrt förpackat och väldigt miljövänligt *ironi*...
Lite offtopic kanske när tråden ej handlar om kostnaderna.
Bokhyllan som saknar en sektion och vars sektionsbaksida sedan 4 år står ivägen i öppningen till ateljen... & underskåp, dubbeldörr & hyllplan tar plats i ytterklädskåpet. Först måste 600 volymer böcker plockas ner, dammsugas/dammtorkas & sorteras. Sedan ska hela befintliga dj-vulsk-psbokhyllan flyttas 80 cm för att få in den sista sektionen. När detta är gjort ska de rena böckerna upp på plats - rätt plats - så att jag hittar.
Först därefter kan jag hysta skräp-TV-bänken och montera in den måttbeställda apparaten i hyllväggen. Får då en dryg extra kvadratmeter golvyta i mitt lilla hus.
Först därefter kan jag hysta skräp-TV-bänken och montera in den måttbeställda apparaten i hyllväggen. Får då en dryg extra kvadratmeter golvyta i mitt lilla hus.
Redigerat:
Jag har både salt och spolmedel i maskinen och kör med tabletter. Det blir fruktansvärt rent och torrt.
Salt och spol körs på minimum som stöttning.
Likaså kan jag ibland vid halvfull maskin ta 4-5 duttar med handdiskmedel och köra en snabbis på 30 min. Då blir det inte någon större lukt om man inte kör med maskinen på någon dag.
Maskinen är konstant ren inuti och jag ser över fettet i filtret en gång om året om ens det och det är väldigt lite som sitter där då.
Vill tro att den exessiva rengöringen även är bra för avloppet.
Har gjort så här i 15 år och det funkar klockrent.
Salt och spol körs på minimum som stöttning.
Likaså kan jag ibland vid halvfull maskin ta 4-5 duttar med handdiskmedel och köra en snabbis på 30 min. Då blir det inte någon större lukt om man inte kör med maskinen på någon dag.
Maskinen är konstant ren inuti och jag ser över fettet i filtret en gång om året om ens det och det är väldigt lite som sitter där då.
Vill tro att den exessiva rengöringen även är bra för avloppet.
Har gjort så här i 15 år och det funkar klockrent.