H Hybro skrev:
Att jag inte slängt denna, som jag gjorde på mellanstadiet i slöjden för 60 år sedan.
Togs i förvar och stod inne på rektorsexpeditionen tills examen.

[bild]
Ååååh, jag har så uppskattat salig Ingvar Hirdwall ända sen hans insats i Bo Widerbergs "Mannen på taket" baserat på Sjöwall-Wahlöös "Den vedervärdige mannen från Säffle...."
Okänd äldre man i beige kavaj och blå skjorta ler mot kameran.

4774
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
-Stör mig på att ungarna har 6383926283 leksaker men leker med 2
-Stör mig på att jag själv bidragit till raden ovan
-Stör mig på kattfan som ska ut exakt klockan 03:10 varenda förbannade natt
-Stör mig på vattenutkastaren som fryst sönder småpinkar som en inkontinent farbror och inte ger bra tryck
Skaffa kattlucka

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
4774
Makens gnäll 😂

• Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Makens gnäll 😂
Släng ut honom genom kattluckan!

• Haha
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Släng ut honom genom kattluckan!
Har försökt men oftast måste jag olja in honom först och då startar gnället på allvar 😄

• Haha
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Har försökt men oftast måste jag olja in honom först och då startar gnället på allvar 😄
Fel sorts olja? 🤔

• Gilla
  • Älska
4774 och 1 till
  • Laddar…
K
Rabbithole Rabbithole skrev:
Sattes det in nån billig/snål modell? Tänker modellfel och inte att den är trasig.

Kan ju vara varmvattenförsörjning också om det inte är en tank, t.ex. direktvärme eller fjärrvärme?
Nu har jag fått svar på mitt problem och det var en icke röris som hade det troliga svaret; möjligen nåt grus elr skräp i blandaren.
Men innan vi hann rengöra den så lossnade det där skräpet och lugnet är återställt; jag kan dra ner på vatntrycket och slipper frysa 🥶

• Gilla
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
4774
Alfredo Alfredo skrev:
Fel sorts olja? 🤔
Vadå fiskleverolja fungerar till allt 😂

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Vadå fiskleverolja fungerar till allt 😂
En riktig man föredrar hydraulolja! 😂

• Gilla
4774
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Ååååh, jag har så uppskattat salig Ingvar Hirdwall ända sen hans insats i Bo Widerbergs "Mannen på taket" baserat på Sjöwall-Wahlöös "Den vedervärdige mannen från Säffle...."
[bild]
Det var som fan. Det var han!
Den filmen såg jag på bio. Blev väldigt imponerad av helikoptern som störtade ner i pissoaren.

H Hybro skrev:
Att jag inte slängt denna, som jag gjorde på mellanstadiet i slöjden för 60 år sedan.
Togs i förvar och stod inne på rektorsexpeditionen tills examen.

[bild]
Träfigur skulpterad till en människoliknande form med enkla ansiktsdrag, placerad på ett träbord med en diffus bakgrund inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träfigur i profil med bas och utskjutande del, hålls av en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Pin och 9 till
  • Laddar…
Pinquinen Pinquinen skrev:
- Diskmaskinstabletter som inte löser upp sig, där man måste pilla bort plasten själv först och får pulveriserade tabletter på händerna varje gång.
(Gissa vad som inspirerade tråden?)
Skär ett kryss i plasten försiktigt med en brytbladskniv så går det lätt att skala av plasten sen.

Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
En riktig man föredrar hydraulolja! 😂
Konsistensfett är bäst! 😊

Nissens
Jag kan börja:
- Saker som måste handdiskas, särskilt om de används varje dag. Går nog åt hundratals timmar till detta varje år, sjukt.
Jag har en regel i mitt hem som säger: det som inte tål maskindisk får skylla sig själv!
Jag handdiskar nästan aldrig.
- När diskmaskinen är full och den andra stora kastrullen preciiis inte får plats. Då blir det handdisk, se ovan.
Nejdå, den får vänta så snällt på nästa åkpass! I värsta fall: köp en till så att en alltid är klar att användas.
- Att fördiska. Varför kan inte diskmaskinen spruta kokande vatten på allt bara? Jag bryr mig inte om det går åt mer el eller vatten, jag vill bara att min disk ska bli ren.
Blir inte disken ren, så byt diskmaskin.
- Diskmaskinstabletter som inte löser upp sig, där man måste pilla bort plasten själv först och får pulveriserade tabletter på händerna varje gång.
(Gissa vad som inspirerade tråden?)
Låter som att du behöver ny diskmaskin alternativt köpt dåliga tabletter. Har aldrig råkat ut för det…

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Blandare i båda handfaten där man kan höra flödet när dem används. Blev inte blandare från dom stora tillverkarna då utseendet fick en större roll. Dom fungerar dock som dom skall.

Familjen som inte förstår att det är lättare att packa diskmaskinen om man samlar samma saker bredvid varandra. Och inte bara slänger ner allt huller om buller och inte förstår varför det inte får plats och inte blir rent. Dessutom har man inte ens försökt få till det utan bara ger upp. Sen blir man häcklad när man rättar till det för att kunna köra maskinen.

När man slarvat med skarvningen på gipsningen för man trodde att det skulle gå på just det stället. Men den lilla j-la sprickan sitter där som ett hånflin. Som tur var är det två ställen i ett helt hus. Så ändå ok. MEN irriterande.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.