6 485 läst ·
12 svar
6k läst
12 svar
Vad söker jag för hörselkåpor?
Hej, jag söker schyssta hörselkåpor som inte kostar skjortan men ändå har allt.
Det ska finnas:
-Bluetooth
-Medhörning
-Radio
Är så klart inne på Peltors WS Alert som jag hittat för 3000:- men tänkte kolla om det fanns andra alternativ.
Hört/läst någonstans att Peltor skulle göra ett par liknande kåpor som WS Alert men utan mikrofån utan den skulle vara inbyggd i kåpan? Har jag hört fel då eller har dom inte kommit än?
Kom gärna med synpunkter ni som har den eller tips på andra som finns
MVH PJ
Det ska finnas:
-Bluetooth
-Medhörning
-Radio
Är så klart inne på Peltors WS Alert som jag hittat för 3000:- men tänkte kolla om det fanns andra alternativ.
Hört/läst någonstans att Peltor skulle göra ett par liknande kåpor som WS Alert men utan mikrofån utan den skulle vara inbyggd i kåpan? Har jag hört fel då eller har dom inte kommit än?
Kom gärna med synpunkter ni som har den eller tips på andra som finns
MVH PJ
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Jag har peltors, och de är sådär, tycker jag.
Har också ett par Sony DR-BT50 som jag har för mig kostade runt 800:-, inte tänkta som hörselskydd direkt men mycket bra som trådlösa hörlurar och ändå hyfsade som hörselskydd. Dock ingen radio, om man inte har det i telefonen och kör med sladd.
Har också ett par Sony DR-BT50 som jag har för mig kostade runt 800:-, inte tänkta som hörselskydd direkt men mycket bra som trådlösa hörlurar och ändå hyfsade som hörselskydd. Dock ingen radio, om man inte har det i telefonen och kör med sladd.
Hej.
Jag har ett par peltor ws5. Nu var de ju inte riktigt dessa du frågade efter, men jag gissar att de är dessa du menar med inbyggd mick i kåpan...
inte alls särskilt imponerad om jag ska vara ärlig :/
Dämpar väldigt dåligt, kopplar i och ur blåtanden lite som den vill...
Har även haft problem med laddning av batterierna...
Hade ett par gamla peltor radiokåpor innan, och sett till dämpningen/medhorningen, så var dessa mycket bättre!
/Henrik
Sent from my LG-P990 using Byggahus
Jag har ett par peltor ws5. Nu var de ju inte riktigt dessa du frågade efter, men jag gissar att de är dessa du menar med inbyggd mick i kåpan...
inte alls särskilt imponerad om jag ska vara ärlig :/
Dämpar väldigt dåligt, kopplar i och ur blåtanden lite som den vill...
Har även haft problem med laddning av batterierna...
Hade ett par gamla peltor radiokåpor innan, och sett till dämpningen/medhorningen, så var dessa mycket bättre!
/Henrik
Sent from my LG-P990 using Byggahus
thomasx: Vilken peltor har du? Sony DR-BT50 vet jag inte om jag törs använda på jobbet.
salis: aha är det dom, såg det inte fanns radio i dom och det drar ju så mycket ström att streama radion från mobilen + ditt omdöme så dom är jag nog inte så sugen på.
Blir nog Peltors WS Alert trots jag kommer störa mej på micken ibland och att det sägs dom är lite tung.
Ingen som har omdöme på dom eller tips på andra?
salis: aha är det dom, såg det inte fanns radio i dom och det drar ju så mycket ström att streama radion från mobilen + ditt omdöme så dom är jag nog inte så sugen på.
Blir nog Peltors WS Alert trots jag kommer störa mej på micken ibland och att det sägs dom är lite tung.
Ingen som har omdöme på dom eller tips på andra?
Redigerat:
För mig och alla jag känner finns det bara Peltor ws4 men dom är ju inte perfekta... Lite buggig blåtand ibland men det är förmodligen oftast telefonens fel! Komfortmässigt så är dom hur bra som helst. Kunde kanske kapas några gram och en fläkt vore ju inte fel under 18-timmars konferenssamtal 
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag är inte så positiv till peltor ws alert. Blåtanden är hur buggig som helst. Sony-lurarna är tusen gånger mer användarvänliga, med dem kan jag sköta all uppspelning, fram/bakspolning, lägga på ringa upp etc med enkla knapptryck.Och med sony-lurarna har det inte varit problem med blåtanden en enda gång, inte en enda faktiskt. Å då har jag kört dom med säkert 4 olika telefoner. WS alert får man ju para om var och varanann gång man ska använda dom.
Volymen på radion i alerten är så låg att när det bullrar runt omkring går det inte höra vad som sägs, och ja, då förstår ni att även ljuddämpningen är sådär. Sony-lurarna är inga hörselskydd, bara hörlurar, men någon större skillnad i dämpning känns det inte som det är.
Till sist tyngden, ja, dom är för tunga, dom sitter inte kvar och jag får justera dom med jämna mellanrum. Också störigt som f-n.
Micken däremot är bra, den är inte i vägen när man fäller upp den, och ingen jag talat med på telefon har klagat på dåligt ljud. Men det är väl kanske också det enda då.
Medhörningen är heller inget vidare, idag regnade det ute och det smattrade som fasiken i lurarna, fick stänga av medhörningen. Den förstärker alla bi-ljud alldeles för mycket, imo.
Nej, jag kan tyvärr inte rekommendera peltor ws alert, känns som ett dåligt köp, särskilt med tanke på priset som är rent hutlöst med tanke på vad man får jämfört med t.ex. mina flera år gamla sony-lurar som redan då kostade bara en bråkdel av priset.
Nån som vill köpa dom av mig, förresten?
Volymen på radion i alerten är så låg att när det bullrar runt omkring går det inte höra vad som sägs, och ja, då förstår ni att även ljuddämpningen är sådär. Sony-lurarna är inga hörselskydd, bara hörlurar, men någon större skillnad i dämpning känns det inte som det är.
Till sist tyngden, ja, dom är för tunga, dom sitter inte kvar och jag får justera dom med jämna mellanrum. Också störigt som f-n.
Micken däremot är bra, den är inte i vägen när man fäller upp den, och ingen jag talat med på telefon har klagat på dåligt ljud. Men det är väl kanske också det enda då.
Medhörningen är heller inget vidare, idag regnade det ute och det smattrade som fasiken i lurarna, fick stänga av medhörningen. Den förstärker alla bi-ljud alldeles för mycket, imo.
Nej, jag kan tyvärr inte rekommendera peltor ws alert, känns som ett dåligt köp, särskilt med tanke på priset som är rent hutlöst med tanke på vad man får jämfört med t.ex. mina flera år gamla sony-lurar som redan då kostade bara en bråkdel av priset.
Nån som vill köpa dom av mig, förresten?
Redigerat:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Någon som har något annat förslag nu 5 månader senare ? :O
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden