Jag ritar för fullt. Är inte så bra på det men ett skiss har tagits fram. Tanken är att han en uthyrningsbar del. I detta fallet på ca 36kvm.
Även loft ska komma till ovan den vänstra delen.

I framtiden ska båda sovrummen kunna delas i mindre. Därför det stora utrymme i mitten med liten trapp.

Vad tycker ni?

• Skiss av ett planerat bostadshus med uthyrningsdel, sovrum och framtida uterum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser konstigt ut. Stort hus men få rum, antar att det är någon känsla av rymd du är ute efter? Saknar förvaring och vardagsrummet kan nog bli lite knepigt att möblera. Väggen i vardagsrummet hade jag flyttat ut så den livade med de två sovrummens väggar, i princip får du 45 m2 på köpet om du gör så. Sedan tycker jag att du kan ha en ingång från garaget till tvättstugan. Hur lång horisont har du i ditt boende?

Få rum. Ja. Men dessa två somrum kan delas i mindre.

Det är ingång från garaget till tvättstugan. Syns dåligt. Nästan i mitten.

Det tipset att ta väggen till vänster är bra. ��

Hur skulle du göra för att förenkla möbleringsmöjligheten av vardagsrummet?

Och ja. Vi är ute efter rymden...

BirgitS
Tänk på att man i framtiden kan vilja införliva gästrummet i resten av huset (stor familj) så det är bra om det lätt går att ta upp en dörr emellan, dvs mindre bra med att ha toaletten i just det hörnet.

Det blir rätt mörkt i vardagsrummet när ljuset bara kan komma in nästan rakt framifrån jämfört med fönster som sitter i en lång yttervägg där man även får in ljus från sidan. Risken är att det känns instängt fast det är stort.

Vad ska ni fylla upp de 80 kvm med?
Om det bara är kök, matbord och en soffgrupp kan det nog komma att kännas ödsligt. Men prova att ställa dit lite möbler i din ritning.

Vi vill placera några fönster i taket i vardagsrummet. Just för att göra det ljusare.

Idag har vi over 65 kvm vardagsrum. Inga problem att inreda.
Och sovrummet är på 31 kvm. Lite för litet.

Tack för tipset med att flytta på toan i gästrummet.

Atom skrev:
Få rum. Ja. Men dessa två somrum kan delas i mindre.

Det är ingång från garaget till tvättstugan. Syns dåligt. Nästan i mitten.

Det tipset att ta väggen till vänster är bra. ��

Hur skulle du göra för att förenkla möbleringsmöjligheten av vardagsrummet?

Och ja. Vi är ute efter rymden...
Aha, såg inte den dörren. "ta väggen till vänster", antar att du menar att flytta fram väggen i vardagsrummet. Gör du det så vinner du dessutom att du slipper flytta på toan i gästrummet.

Hur jag skulle möblera i vardagsrummet? Tänker nog lite för traditionellt och har svårt att göra mig en bild av det, inte minst med möbler. Du har bättre koll själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.