11 397 läst ·
43 svar
11k läst
43 svar
Vad skall mönsterdjupet vara på nya däck?
Tja, däck inte avsedda för den svenska marknaden med min 3mm mönsterdjup så kanske det blir så, har själv aldrig sett några sådana. Däremot skulle jag aldrig köpa dem hur eländig min ekonomi än var.
Men ställ frågan till stället där du beställt dem vilket mönsterdjup det ska vara.
Men ställ frågan till stället där du beställt dem vilket mönsterdjup det ska vara.
Det är sant, men det är skillnad att köra på plogade och sandade 50-vägar någon kilometer om dagen och att plöja miltals med okända 90-vägar.currenthill skrev:
Jag är i alla fall av åsikten att inte alla är i behov av de bästa däcken. Det är betydligt viktigare att man anpassar körningen efter väg och däck. Det kan i "värsta" fall betyda att man kanske måste stanna hemma någon vinterdag.
orparn skrev:
Dom levererades så, är någon typ utav gips på dom! Kan säga att det inte har varit en smidig beställning direkt, lade första beställningen den 4 decemeber, och fick dom i fredags "27e". Är inte jättenöjd!
Nu tar ni väl i så ni kräks.:x Om man tittar efter lite så har ju faktiskt däcken testats med relativt goda omdömen framförallt i Canada.
När det gäller mönsterdjupet så verkar det skumt. TS borde använda en 5-krona istället och mäta med.
När det gäller mönsterdjupet så verkar det skumt. TS borde använda en 5-krona istället och mäta med.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Jag är väl medveten om vad TS skrev och ville ge min input.Nyfniken skrev:
Hade jag velat spara pengar skulle jag köpa billigare mat, skippa lördagsgodiset, säga upp tidningsprenumerationen eller ett par tv kanaler...
För mig känns det fantastiskt idiotiskt att spara in på vinterdäck, men det är ju bara min åsikt.
Redigerat:
Å andra sidan vet vi ju heller inte vad TS faktiskt betalade för däcken. Frågan är om en högre nivå av prisvärdhet hade kunnat uppnås för samma satsade penning?Nyfniken skrev: