Var kommer vitfärgen på däcken ifrån?
Om det är du som lyckats få dit den lär det ju vara svårt att returnera däcken.

Tja, däck inte avsedda för den svenska marknaden med min 3mm mönsterdjup så kanske det blir så, har själv aldrig sett några sådana. Däremot skulle jag aldrig köpa dem hur eländig min ekonomi än var.
Men ställ frågan till stället där du beställt dem vilket mönsterdjup det ska vara.

Vad man väljer att lägga pengarna på är upp till var och en, vinterdäck är inget jag hade sparat in på. Dessutom är däcken i dessa dimensioner inte så fasligt dyra.

MUSS skrev:
Vad man väljer att lägga pengarna på är upp till var och en, vinterdäck är inget jag hade sparat in på. Dessutom är däcken i dessa dimensioner inte så fasligt dyra.
Allting är relativt.

"Men är student så behöver spara pengar och åker bara från hemmet till stationen"

Nyfniken skrev:
Allting är relativt.

"Men är student så behöver spara pengar och åker bara från hemmet till stationen"
Jag hade hellre gått den biten...

Nyfniken skrev:
Allting är relativt.

Även fattiga studenter behöver kunna bromsa, om inte annat för omgivningens skull.

currenthill skrev:
Även fattiga studenter behöver kunna bromsa, om inte annat för omgivningens skull.
Det är sant, men det är skillnad att köra på plogade och sandade 50-vägar någon kilometer om dagen och att plöja miltals med okända 90-vägar.

Jag är i alla fall av åsikten att inte alla är i behov av de bästa däcken. Det är betydligt viktigare att man anpassar körningen efter väg och däck. Det kan i "värsta" fall betyda att man kanske måste stanna hemma någon vinterdag.

Poängen här tror jag är att en uppsättning tio år gamla dubbdäck med dubben kvar kommer funka bättre än dessa skitdäck. Dessutom till en bråkdel av priset.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
orparn skrev:
Var kommer vitfärgen på däcken ifrån?
Om det är du som lyckats få dit den lär det ju vara svårt att returnera däcken.

Dom levererades så, är någon typ utav gips på dom! Kan säga att det inte har varit en smidig beställning direkt, lade första beställningen den 4 decemeber, och fick dom i fredags "27e". Är inte jättenöjd!

Nu tar ni väl i så ni kräks.:x Om man tittar efter lite så har ju faktiskt däcken testats med relativt goda omdömen framförallt i Canada.
När det gäller mönsterdjupet så verkar det skumt. TS borde använda en 5-krona istället och mäta med.

Nimajneb skrev:
När det gäller mönsterdjupet så verkar det skumt. TS borde använda en 5-krona istället och mäta med.
Eller ett skjutmått :thumbup:

När tumstocken inte är tillräckligt exakt - använd femkronan för bästa precision!

• Gilla
darth_vader och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Allting är relativt.

Jag är väl medveten om vad TS skrev och ville ge min input.

Hade jag velat spara pengar skulle jag köpa billigare mat, skippa lördagsgodiset, säga upp tidningsprenumerationen eller ett par tv kanaler...

För mig känns det fantastiskt idiotiskt att spara in på vinterdäck, men det är ju bara min åsikt.

Redigerat:
Jag vet inte hur du levde när du pluggade, men råd med några TV-kanaler, tidningar, lördagsgodis eller dyrare mat hade i alla fall inte jag.

Nyfniken skrev:
Jag vet inte hur du levde när du pluggade, men råd med några TV-kanaler, tidningar, lördagsgodis eller dyrare mat hade i alla fall inte jag.
Å andra sidan vet vi ju heller inte vad TS faktiskt betalade för däcken. Frågan är om en högre nivå av prisvärdhet hade kunnat uppnås för samma satsade penning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.