Har gardinerna uppsatt i taket. Nu har ena fästet lossnat då taket är så poröst. Försökte borra ett nytt hål, men det är så känsligt så hålet blir bara större så fort man försöker sätta dit plugg.
Vill nu fylla i hålen för att sen borra nytt hål, hur gör jag/Vad skall jag använda mig av?
Förstorat hål i ett poröst vitt tak där ett gardinfäste lossnat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstorat hål i ett poröst tak där ett gardinfäste lossnat.
Skapa konto

Du måste borra djupare, in i betongvalvet. Putsen hålller inte att hänga upp något i.

Skulle dammsuga hålet rent, sen trycka i sättlim, och sen trycka in en plugg innan sättlimmet torkar.
Ta bort det överflödiga limmet som trycks ut, låt torka, sen skruva fast!

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
@Fotografen Förstår vad du menar. Men när jag borrar djupare tar det tillslut bara tvärstopp, Som om det vore metall.

Vad borrar du med?

@Carbonara84 En 5mm betongborr. Har inte använt slagborren.

Magnus E K
Om det är riktig betong i taket måste du använda slagborr eller (hellre) borrhammare. Annars är typ det enda som händer att borret blir utslitet utan att det blir hål.

• Gilla
andost
  • Laddar…
Jag har försökt att fylla i ett av hålen med nått fix från Bauhaus.. blev ju sådär men här syns kanske hålen bättre?

• Två hål i vit vägg, det högra delvis fyllt med otillräckligt fixmaterial.
    Skapa konto
Magnus E K Magnus E K skrev:
Om det är riktig betong i taket måste du använda slagborr eller (hellre) borrhammare. Annars är typ det enda som händer att borret blir utslitet utan att det blir hål.
Att borra hål är inget problem, det första hålet är nästan 5 cm djupt. problemet är att taket är så poröst så ingenting fäster och hålet blir bara bredare och bredare när man drar i plugg. Så nåt hårt netongtak är det inte. Kanske lättbetong?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.