Medlem
· Västra Götaland
· 48 inlägg
Har inte reflekterat mycket över det då husetvar besiktat vid köp och anticimex gjort koll 2 gånger efter p.g.a villaförsäkringen.
Men idag tyckte min kära mor att det verkligen borde sitta en huv av något slag.
Jag vet inte vad den går till, för klättra långt in i kattvinden för att ta reda på det, men kanske någon har koll. Mjöbäcksvilla byggd 2007 (vi köpte det senare och fick tyvärr ingen info om något).
Tack för svar
Men idag tyckte min kära mor att det verkligen borde sitta en huv av något slag.
Jag vet inte vad den går till, för klättra långt in i kattvinden för att ta reda på det, men kanske någon har koll. Mjöbäcksvilla byggd 2007 (vi köpte det senare och fick tyvärr ingen info om något).
Tack för svar
Högst sannolikt avluftning till avloppet. Behöver inget lock, regnet hamnar i avloppet. Däremot ser ju pannan sprucken ut, så den bör du byta! Den orangea ringen går att dra rakt upp
Och var försiktig med den svarta slangen/röret! Är den gammal är den förmodligen spröd. Min sprack rejält när jag böjde den lätt bara ett par år efter installation... Gör den det är det inte tätt längre!
Medlem
· Västra Götaland
· 48 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 48 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 48 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 48 inlägg