GoForIt skrev:
Yepp så är det nog! Men finns ju ej så mycket att göra just nu mer än att försöka förebygga något läckage! Så vad tycker ni att jag bör göra? Kan ju klart inte riva upp hela badrummet ! Sen om det är rätt o fel kan väl diskuteras, men just nu vill jag bara åtgärda det så bra som möjligt, så några tips? Sillikon bara? Och vilket sillikon isåfall?
Problemet ligger väl i OM det skulle inträffa en skada som visar sig bero på felaktigt utfört arbete.
Vem tar kostnaden? Kanske inte försäkringsbolaget, utan du själv åker på det.
Då tvingas du ju driva det mot tidigare säljaren. Kanske ta det till tingsrätten t.ex.
Silicon eller inte tror jag inte innebär någon skillnad.
Snarare kanske något som tydligt visar att man försökt dölja något. Och med ovanstående scenario skulle kunna göra dig medansvarig.
Då tvingas du ju driva det mot tidigare säljaren. Kanske ta det till tingsrätten t.ex.
Snarare kanske något som tydligt visar att man försökt dölja något. Och med ovanstående scenario skulle kunna göra dig medansvarig.
GoForIt skrev:Problemet ligger väl i OM det skulle inträffa en skada som visar sig bero på felaktigt utfört arbete.
Går det att rätta till utan att riva HELA badrummet då? För tar man en platta finns det väl risk att man bryter tätskiktet?! Vad tycker du att jag bör göra då? Vill såklart ha billigast lösning men vill ej råka ut för läckage^^
Klicka här för att svara