Det har hänt en hel del i helgen.
I lördags kom jag till tomten vid 11 tiden och ser att grävarkillen har schaktat bort en halv meter för mycket berg över hela källarytan -suck-, inte första gången det strular med grävarkommunikationen. Hur som helst slutar det med att chefen kommer ut och vi gör en deal att han ska köra sit 50/100 sten och fylla upp 40 kubik, han står för transporten och jag för berget, fär väl vara en ok deal!?

Idag har vi grävt service graven och hittat anslutningspnkten för el, tele och VA, spontant ser det bra ut. Är det något mer man bör lägga ner i denna grav innan man fyller igen? Bredband finns inte i gatan så det går väl bort men det kanske finns något annat.

En annan fundering som jag har är vilken typ av padda eller vält jag bör använda för att packa 50/100 50 cm och därefter 16/32 20 cm, det måste ju packas duktigt för aqtt undvika sättningar senare, tror ni att det räcker med en 700 kg padda?

I morgon drar det igång på allvar, äntligen :P

Lägg ner kabelrör, med dragtråd, för ev framtida bruk.

Håller med synpunkter men det ska ned minst tre rör.

Ett för el, ett före tele och skicka ned ett till för kabeltv/bredband/nått annat som kan komma att dyka upp. Rör är billigt i förhållande till grävningen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.