Har ett gästhus som håller på att byggas och ligger i en slänt. Det finns en torpargrund uppbyggd av lecablock. I ena änden av gästhuset är även en del under mark och har därmed delar av väggen byggd av lecablock (se bild). Väggen är uppbyggd så här utifrån och in:
~30 cm frigolit
platonmatta
~30 cm lecablock
sen inget, det är insidan av lecablocken som syns på bilden. Hantverkarna är nog mest vana vid att bygga i lösvirke och verkar inte riktigt veta vad de ska göra av lecablocken. Det de sagt är att de ska smälla på en gipsskiva avsedd för våtrum på insidan sen är väggen klar typ.
Vad tycker ni?
~30 cm frigolit
platonmatta
~30 cm lecablock
sen inget, det är insidan av lecablocken som syns på bilden. Hantverkarna är nog mest vana vid att bygga i lösvirke och verkar inte riktigt veta vad de ska göra av lecablocken. Det de sagt är att de ska smälla på en gipsskiva avsedd för våtrum på insidan sen är väggen klar typ.
Vad tycker ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns de inga fukttendenser så går det att sätta en minerirtskiva på väggen ,förbi lecan en bit upp ovanför markytan på utsidan och sedan fortsätta med en gips upp till tak ,normalt putsar man upp lecaväggar på insidan .
Klicka här för att svara