Redigerat:
Har du som du skriver inga krav på långa användartider verkar ju kombokitet vettigt. Då får du ju möjligheten att borra med den ena och skruva med den andra, för mig var det huvudanledningen till att jag köpte min andra dragare. Dock tycker jag att 1,5 Ah är lite lite.

Kanske är det en bättre lösning att köpa dragaren med 3 Ah batterier och sedan komplettera med en naken maskin från t ex prishammeren.dk. Det är alltid dyrt att köpa till batterier i efterhand. Då kan du ju också välja om du köper till en andra skruvdragare eller en slagskruvdragare.

//Ronnie

Redigerat:
Jag har 1,5 Ah till mina AEG-maskiner och tycker att det räcker till för det mesta. Har nästan alltid möjlighet att ladda batterierna i närheten.
Mindre batterier laddar ju också snabbare, och väger mindre.

Vet inte om man kan se det som en fördel, men med små batterier så har jag fått som vana att alltid ladda batteriet efter användning, så det är alltid fulladdat nästa gång jag ska ha det. Om jag haft 3Ah eller större så tror jag inte att jag skulle ha gjort det efter varje användning, vilket batterierna inte skulle må så bra av.

Det var ju bra priser på den danska sidan.
Jag har ett sådant här set www.verktygsproffsen.se/produkt/Metabo-Powercombo-12v-Kit som jag är mycket nöjd med. Har dessutom en grön 14V och en liten grön bosch 10V (10V tror jag min dotter får ärva :))
En 18V behövs för ibland behöver man kraft men den har 13mm Chuck vilket behövs till hålsågar och större borr.

Redigerat:
OT: Q1 rules för övrigt :-) /OT

Hmm ok jag är ingen rookie på detta forumet men vad skriver du lt1cobra?

FreQa skrev:
Hmm ok jag är ingen rookie på detta forumet men vad skriver du lt1cobra?
Nu när vi redan är lite off topic drar ja till med en gissning..
Quake1, tror jag han syftar på. :)

Haha. Ja så kan det vara. Är ingen van spelare längre, många år sedan man spelade. har just nu höstblåsor och har inte full koll på omvärlden då det kliar som f-n...

Absolut, ikväll på twitch så streamar suddendeathtv en allstar match :-)

Det blev en blå Bosch GSR 18V-Li med två 4 Ah batterier för straxt under 2000kr! Fann den på lokala Woody-butiken som hade tjejkväll och 20 % på allt! :-) (jo jag skickade sambon, jag fick ju inte ens komma in)

Redigerat:
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.