Tja

Funderar på att slänga ut en befintlig duschkabin och i stället sätta upp en glasblocksvägg. Problemet är att jag då riskerar att få väta på ett 60x60 stort fönster. Konstruktionen är i trä så man vill ju inte få för mycket väta på det.

Det är ett öppningsbart fönster som går inåt.

Bifogar en skiss på vart fönstret sitter. Har inte markerat var på skissen som duschen eller duscharna (lyxigt :) ) ska sitta. Men det är från skissen sett ovanför den tänkta glasblocksväggen. Det är den delen som går in från höger och sedan viker upp i en 45gr vinkel på slutet. Ni förstår säkert...

Hur gör jag för att skydda fönstret från väta? Finns det typ nån plexiskiva att sätta över eller något liknande. Vill ju inte bygga in fönstret, utan bara skydda det från vätan...

Tack!

/Johan

• badrum.jpg
Ingen som har något förslag?

/Johan

Måste först fråga om du är säker på att underlaget är ordentligt fuktspärrat? Detta med tanke på att det i nuläget finns en kabin där.

Köpte huset i november. Badrummet är renoverat under -06/-07 nån gång. SKA vara gjort av fackman, men inga papper finns (svartjobb).

Dock så ska det inte vara något problem enligt mäklaren. Skulle det vara något knöl med t.ex fuktspärren så kommer det ses som ett dolt fel. Säljaren hävdar att det är gjort av fackman på ett korrekt sätt.

Skulle det inte hålla tätt så har säljaren kommit med felaktig information och ska därför vara skyldig till åtgärd inom 10 år.

Borde kanske kolla detta i juridiktården också... Gör det nu...

/Johan

Hemmakatten
Man kan byta ut fönstret och karmen mot ett i aluminium. Eller så har man en bit av ett genomskinligt duschdraperi som man drar för fönstret när man duschar.

Tack för tippsen...

Något annat tipps?

/Johan

Jag har likadant som du, inga problem bara man inte stänker runt som en galning när man duschar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.