Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, inga vanliga dubbeluttag har några brunnar som ska gå in i dosan, för de får helt enkelt inte plats, som TS nu har upptäckt.

Uttaget TS har köpt kräver en sk 1,5 -dosa, så att brunnarna ryms att gå in i dosan.

TS ska skrota eller lämna tillbaka sina uttag som inte passar då de kräver 1,5-dosa, och istället köpa dessa, som funkar i de dosor som sitter i väggarna.

Saknar dosorna skruvar för att fästa uttagen så rekommenderas dos-clips, men det går även (fast inte lika starkt och bra) att använda en klo-sats.
Man kan ha både hängslen och livrem och köra med bägge.
Då har jag sannolikt fel, det var några år sedan jag skruvade upp uttag.

Om alternativet att lämna inte går så kanske 7020160460004 skulle funka att komplementera med?

Kommer ihåg att jag monterade malmbergs optima uttag vid något tillfälle och där ingick förhöjningsram, så det gick att montera oavsett om man stötte på 1,5 dosa eller en vanlig a-dosa

Mikael_L
Det kan hända att en del fabrikat har förhöjningsram till sina lågbyggda uttag för 1,5-dosa.

Dock en smått fånig grej, då hela vitsen med det lågbyggda uttaget direkt försvinner, och man skulle istället kunnat köpt vanliga uttagen som är billigare.

Men en vits kan finnas, ifall det är något uttag som inte går att få 1,5-dosa till, så blir det samma utseende förutom att det sitter på en förhöjningram.

• Gilla
Willmanh och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.