Då låter det enklast att köra på leca.
Har aldrig murat med leca och får man till olika höjder på stenarna? Går de att knäcka av i olika höjder på något lätt sätt eller finns det andra knep?

Går att såga med tigersågen tex men satsa på att få det inom ett par cm och shimsa in det sista med masonite tex så sparar du mycket tid.

Tossegubbe skrev:
Går att såga med tigersågen tex men satsa på att få det inom ett par cm och shimsa in det sista med masonite tex så sparar du mycket tid.
Det ska jag göra men om du tänker dig ett berg som sluttar 60cm på 10m och är lite skrovligt och aningen ojämnt så blir det ju inte direkt lätt att få det ivåg med leca.

Men det gör inget om understa stenen ligger i en 10cm tjock klick betong i ena kanten och 1cm i andra så du kan justera mycket på ett enkelt sätt.

Suhagg skrev:
Det ska jag göra men om du tänker dig ett berg som sluttar 60cm på 10m och är lite skrovligt och aningen ojämnt så blir det ju inte direkt lätt att få det ivåg med leca.

Tossegubbe skrev:
Men det gör inget om understa stenen ligger i en 10cm tjock klick betong i ena kanten och 1cm i andra så du kan justera mycket på ett enkelt sätt.
Får väl snickra en liten form kanske så klicken ligger still också.
Ska se till att berget är så rent det bara går ifrån jord och skit innan jag drar igång.

Behövs inte om du blandar lagom tjockt men om du är orolig för att det ska rinna iväg kan du ju lägga ett par skyfflar singel som stöd för betongen..

Suhagg skrev:
Får väl snickra en liten form kanske så klicken ligger still också.
Ska se till att berget är så rent det bara går ifrån jord och skit innan jag drar igång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.