8 230 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Vad ska jag göra med nya grannen som har rätt till allt?
Så är det säkert. Det är femte ägaren och jag är den första. Det får grannen själv ta reda på, men det köpekontrakt som jag har fick alla i detta område. Det var ett nytt bostadsområde med många gator där alla garage står på tomtgränsen.H hempularen skrev:
F fsn skrev:Om det är en länga, samfällighet och varenda garage är byggd på exakt samma sätt i tomtgräns så faller ditt resonemang. Den nya grannen ser garaget och förväntas begripa.K
Vissa människor vill inte begripa trots att saker och ting är självklara. Det är damen i huset som hittar på. Hon skäller på föregående husägare hur illa tomten har skötts och hennes förhållande att det inte var så konstigt att det inte höll trots att hon inte kände henne. Sen säger hon att det har hon aldrig sagt. Hon jobbar på en arbetsplats där det finns många skvallerkärringar och intriger. Troligen har hon någon diagnos så jag håller mej borta från henne.F fsn skrev:
Det har varit flera ägare och den viktiga informationen kanske har kommit bort på vägen. Det är deras uppgift att kolla med säljaren vad som gäller. Det har aldrig varit några problem med någon av de tidigare grannarna. Den här grannen bör med eller utan info begripa att vi alla måste få underhålla vårat garage, men det kommer aldrig denna att göra.F fsn skrev:
jaså? Är det, det? Är det bara en gissning eller bara en gissning?W Wae skrev:
Än sen. Vad har det med saken att göra?W Wae skrev:
Det kan man ju tycka. Men det har ju knappast med saken att göra. Igen.W Wae skrev:
Om man summerar ditt resonemang, går det ut på att ingen har klagat tidigare samt att din egna rättsuppfattning skall gälla för alla.
Är det så du ser på saken?
Ju fler inlägg du postar desto mer ser det ut som om det är du som är den jobbige grannen med diagnos.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Om det inte handlar om nå grava underhållsproblem så låt grannen gorma när ni är där då. De kommer ju troligen ha åsikter oavsett så...........Finns inte på kartan att nån rättsapparat skulle dra igång nåt enbart för nåt sånt här.
Såklart. Det smidiga är väl att fixa till det när vår hjälte sjuksyrran inte är hemma.S Stefan1972 skrev:
Här är TS nya tråd om grannen,F fsn skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...-friheter-och-skapar-pahittade-regler.575819/