Hej min vattenfasta har höjts med 5000 än vad den brukar bara på, Vi är två st duschar varannan till var tredje dag i genomsnitt en kvart per/ person. Diskmaskinen 1 gång i veckan , tvättar 5 -7 tvättar i veckan . Inget står och läcker som är synligt. Jag tror vi förbrukar i genomsnitt mindre vatten än en villafamulj . Kan det vara en vattenläcka under lr i väggarna på huset lr tror ni att det är fel på vattenmätare? Tacksam för svar eftersom jag/ vi inte vet hur vi ska lösa denna löjligt höga räkning . Mvh Maria Lidén

Om du kollar vattenmätaren när ingenting förbrukas, vad visar den då? Har du en läcka så borde du har en förbrukning när alla kranar och maskiner är avstängda.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Ja på dagens vattenmätare syns det snart även om det bara står och droppar någonstans. Skriv upp datum, klockslag och mätarställning på ett papper ofta.

Frågan är lite oklar - är det er förbrukning som ökat oförklarligt mycket, eller är det bara er vattenräkning? Många kommuners VA-nät börjar nu bli till åren och kommunen får höga renoveringskostnader vilket märks i rejält höjda VA-taxor.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.