Var uppe på vinden till gästhuset för att kolla skicket. Taket är 20 år gammalt och det såg bra ut i övrigt men hittade detta uppe på vinden. Vad tror ni om det? Kan säga att det ser värre ut på bild än i verkligheten. Försökte tutta lite närmare på det och det såg ut som lite tunn bomull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har varit uppe på taket nu när snön försvunnit. Alla pannor vad dock hela, så jag passade på att ta lite bilder i olika vinklar. Någon som ser något som inte jag kan se?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Besserwisser
· östergötland
· 2 126 inlägg
Höger sida stora huven är min gissning, tror inte pannorna räcker till
Körde en modell till plåtslagaren så han kunde göra ett skorstensbeslag till min skorsten, som senare skulle kläs med skifferplattor.
Tog med en plåt som visade exakt hur den färdiga takplåten (typ taktegel) skulle breda ut sig med tanke på dalar o toppar.
De oranga pilarna pekar på de åsar / toppar, som hindrar regnvattnet att rinna ned genom hålet för skorstenen.
Beroende på vart dessa åsar hamnar så kanske plåten på skorstenen inte kan vara serietillverkad.
Tog med en plåt som visade exakt hur den färdiga takplåten (typ taktegel) skulle breda ut sig med tanke på dalar o toppar.
De oranga pilarna pekar på de åsar / toppar, som hindrar regnvattnet att rinna ned genom hålet för skorstenen.
Beroende på vart dessa åsar hamnar så kanske plåten på skorstenen inte kan vara serietillverkad.
Redigerat: