10 300 läst ·
111 svar
10k läst
111 svar
Vad ska du rösta på?
Kanske dags för en till i kväll när hon som förrådde borgerligheten förra valet nu avgår.mikethebik skrev:
Får väl hoppas att det stämmer till eftertanke hos de inom L som kanske har liknande obskyra tankar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Jag förstår att du syftar på Annie Lööf och Centern, men förrådde hon verkligen borgerligheten?mikethebik skrev:
Enligt mig gjorde hon precis det hon sagt innan valet.
Hon sa ungefär så här: Vi vill ha en borgerlig regering, men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD. Valutfallet blev att en borgerlig regering behövde stöd av SD och då sa Annie Lööf och C att de inte kommer stödja den regeringen. Att sen många människor som ogillar AL och C inte vill låtsas vid "men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD" gör ju inte att hon inte sa det. Jag har lite svårt att se det som att man förråder någon om man gör som man tydligt deklarerat innan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
En till manlig Annie Lööf-hatare. Klyschigt. Och tröttsamt. Att du kläcker ur dig invektiv på engelska förhöjer inte helhetsintrycket, om man säger så.AndersMalmgren skrev:
Väljarna belönade inte Centerpartiet nu i valet, men faktum är att partiet under AL:s ledning skaffade sig stort politiskt inflytande den gångna mandatperioden. Kanske tyckte väljarna att inflytandet hade ett för högt pris, och inte gav det resultat man önskade?
Annie är en av de få partiledaret jag högaktarmikethebik skrev:
Hon vänder inte kappan efter vinden som tex FifflarUffe.
Den mannen är så makt kåpt så att han hade kunnat sälja sin egen mamma bara för att få makt.
Kommer ni ihåg vad han dyrt och heligt lovade Hedi Fried?
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik
Vänder hon inte kappan efter vinden???U Uffe A skrev:Annie är en av de få partiledaret jag högaktar
Hon vänder inte kappan efter vinden som tex FifflarUffe.
Den mannen är så makt kåpt så att han hade kunnat sälja sin egen mamma bara för att få makt.
Kommer ni ihåg vad han dyrt och heligt lovade Hedi Fried?
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik![]()
Det är ju det enda hon gör. Ni har väl inte glömt när hon hellre åt upp sin sko än blev Lövens stödhjul?
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Det där är vänsterpropaganda. Han sade aldrig så till Heidi. Förövrigt vill inte judiska samfundet ni vänstermänniskor ska använda dem som propaganda.U Uffe A skrev:Annie är en av de få partiledaret jag högaktar
Hon vänder inte kappan efter vinden som tex FifflarUffe.
Den mannen är så makt kåpt så att han hade kunnat sälja sin egen mamma bara för att få makt.
Kommer ni ihåg vad han dyrt och heligt lovade Hedi Fried?
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik![]()
https://www.varldenidag.se/nyheter/...-mot-m-ledaren/repvin!OaoPpFAjxmV34yM1fPDc0A/
https://www.svd.se/a/y63kdr/hedi-fried-kampanj-mot-m-ledaren-enormt-svekAndersMalmgren skrev:
Svd är obunden moderat
DN oberoende Liberal
Världen idag:
Världen idag är en svensk dagstidning med självbetecknad obunden bibeltrogen, evangelisk-karismatisk, värdekonservativ, profil. Ledarredaktionen och flera krönikörer har uppvisat stöd för Kristdemokraterna, inklusive partiets villighet att förhandla med Sverigedemokraterna, och ofta kritiserat Vänsterpartiet. Wikipedia
Första gången jag hör någon beskylla DN och SvD för vänsterpropaganda
Däremot kan man ju ifrågasätta Världen i dags propaganda.
Sen kan man ju fråga sig vad det Judiska samfundet tycker om ett parti med rötterna i det parti som hade beteckningen NSDAP för 80 år sedan i det stortyska riket
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
SvD säger samma sak som jag länkade minus att judarna inte vill bli använda för vänsterpropagandaU Uffe A skrev:[länk]
Svd är obunden moderat
DN oberoende Liberal
Världen idag:
Världen idag är en svensk dagstidning med självbetecknad obunden bibeltrogen, evangelisk-karismatisk, värdekonservativ, profil. Ledarredaktionen och flera krönikörer har uppvisat stöd för Kristdemokraterna, inklusive partiets villighet att förhandla med Sverigedemokraterna, och ofta kritiserat Vänsterpartiet. Wikipedia
Första gången jag hör någon beskylla DN och SvD för vänsterpropaganda
Däremot kan man ju ifrågasätta Världen i dags propaganda.
Sen kan man ju fråga sig vad det Judiska samfundet tycker om ett parti med rötterna i det parti som hade beteckningen NSDAP för 80 år sedan i det stortyska riket![]()
Heidi hörde eller missuppfattade fel inte konstigare än så. Vad en DN fotograf säger ska man ta med en nypa salt
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Problemet med Annie var ju det där med att hon fortsatte ha skon på foten och inte i magen, sådana lögner känns för väljarna.Fairlane skrev:
Jag förstår att du syftar på Annie Lööf och Centern, men förrådde hon verkligen borgerligheten?
Enligt mig gjorde hon precis det hon sagt innan valet.
Hon sa ungefär så här: Vi vill ha en borgerlig regering, men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD. Valutfallet blev att en borgerlig regering behövde stöd av SD och då sa Annie Lööf och C att de inte kommer stödja den regeringen. Att sen många människor som ogillar AL och C inte vill låtsas vid "men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD" gör ju inte att hon inte sa det. Jag har lite svårt att se det som att man förråder någon om man gör som man tydligt deklarerat innan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Tror inte hennes väljare mins det. Uffe ovan snackar ju om Ulf istället. Annies utalanden finns ju svart på vitt på inspelning. Medans med Ulfs utlåtande för man lita på vad en vänsterfotograf mins han hörde.L lodin92 skrev:
Lägg inte ord och åsikter i min mun!!!U Uffe A skrev:
Jag hatar ingen partiledare, vare sig till vänster eller höger, att tycka illa om personers handlingar och åsikter är inte detsamma som att hata personen ifråga.
Det är sådana som du som driver polarisering när man överdriver och övertolkar utifrån sin egen agenda.
Betackar mig för sådana påhopp i fortsättningen!