mikethebik mikethebik skrev:
Som jag lovat mig själv så firar jag nu tillsammans med min kära hustru och en god whisky att Sverige förhoppningsvis kommer ett steg på vägen mot en bättre framtid!
Tyvärr blir det bara en i kväll då MP fortfarande finns i riksdagen, annars hade det blivit minst en till!

[bild]
Kanske dags för en till i kväll när hon som förrådde borgerligheten förra valet nu avgår.
Får väl hoppas att det stämmer till eftertanke hos de inom L som kanske har liknande obskyra tankar.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Arg
Jonobe och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
mikethebik mikethebik skrev:
Kanske dags för en till i kväll när hon som förrådde borgerligheten förra valet nu avgår.
Får väl hoppas att det stämmer till eftertanke hos de inom L som kanske har liknande obskyra tankar.
Jag förstår att du syftar på Annie Lööf och Centern, men förrådde hon verkligen borgerligheten?
Enligt mig gjorde hon precis det hon sagt innan valet.
Hon sa ungefär så här: Vi vill ha en borgerlig regering, men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD. Valutfallet blev att en borgerlig regering behövde stöd av SD och då sa Annie Lööf och C att de inte kommer stödja den regeringen. Att sen många människor som ogillar AL och C inte vill låtsas vid "men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD" gör ju inte att hon inte sa det. Jag har lite svårt att se det som att man förråder någon om man gör som man tydligt deklarerat innan.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Kanske dags för en till i kväll när hon som förrådde borgerligheten förra valet nu avgår.
Får väl hoppas att det stämmer till eftertanke hos de inom L som kanske har liknande obskyra tankar.
Fyfan good riddance. Den damen är ju helt wacko
 
  • Arg
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan good riddance. Den damen är ju helt wacko
En till manlig Annie Lööf-hatare. Klyschigt. Och tröttsamt. Att du kläcker ur dig invektiv på engelska förhöjer inte helhetsintrycket, om man säger så.

Väljarna belönade inte Centerpartiet nu i valet, men faktum är att partiet under AL:s ledning skaffade sig stort politiskt inflytande den gångna mandatperioden. Kanske tyckte väljarna att inflytandet hade ett för högt pris, och inte gav det resultat man önskade?
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Kanske dags för en till i kväll när hon som förrådde borgerligheten förra valet nu avgår.
Får väl hoppas att det stämmer till eftertanke hos de inom L som kanske har liknande obskyra tankar.
Annie är en av de få partiledaret jag högaktar
Hon vänder inte kappan efter vinden som tex FifflarUffe.
Den mannen är så makt kåpt så att han hade kunnat sälja sin egen mamma bara för att få makt.
Kommer ni ihåg vad han dyrt och heligt lovade Hedi Fried?
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik :confused:
 
  • Gilla
  • Haha
tank77 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
U Uffe A skrev:
Annie är en av de få partiledaret jag högaktar
Hon vänder inte kappan efter vinden som tex FifflarUffe.
Den mannen är så makt kåpt så att han hade kunnat sälja sin egen mamma bara för att få makt.
Kommer ni ihåg vad han dyrt och heligt lovade Hedi Fried?
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik :confused:
Vänder hon inte kappan efter vinden???
Det är ju det enda hon gör. Ni har väl inte glömt när hon hellre åt upp sin sko än blev Lövens stödhjul?
 
  • Gilla
tank77 och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vänder hon inte kappan efter vinden???
Det är ju det enda hon gör. Ni har väl inte glömt när hon hellre åt upp sin sko än blev Lövens stödhjul?
haha. Ja finns nog ingen värre kappvändare än C. Var ingen shocker de vände kappan under föra mandatperioden, Mer shockad över L
 
U Uffe A skrev:
Annie är en av de få partiledaret jag högaktar
Hon vänder inte kappan efter vinden som tex FifflarUffe.
Den mannen är så makt kåpt så att han hade kunnat sälja sin egen mamma bara för att få makt.
Kommer ni ihåg vad han dyrt och heligt lovade Hedi Fried?
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik :confused:
Det där är vänsterpropaganda. Han sade aldrig så till Heidi. Förövrigt vill inte judiska samfundet ni vänstermänniskor ska använda dem som propaganda.

https://www.varldenidag.se/nyheter/...-mot-m-ledaren/repvin!OaoPpFAjxmV34yM1fPDc0A/
 
  • Gilla
Plupp 170879 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är vänsterpropaganda. Han sade aldrig så till Heidi. Förövrigt vill inte judiska samfundet ni vänstermänniskor ska använda dem som propaganda.

[länk]
https://www.svd.se/a/y63kdr/hedi-fried-kampanj-mot-m-ledaren-enormt-svek

Svd är obunden moderat

DN oberoende Liberal

Världen idag:
Världen idag är en svensk dagstidning med självbetecknad obunden bibeltrogen, evangelisk-karismatisk, värdekonservativ, profil. Ledarredaktionen och flera krönikörer har uppvisat stöd för Kristdemokraterna, inklusive partiets villighet att förhandla med Sverigedemokraterna, och ofta kritiserat Vänsterpartiet. Wikipedia
Första gången jag hör någon beskylla DN och SvD för vänsterpropaganda ;)
Däremot kan man ju ifrågasätta Världen i dags propaganda. :cool:
Sen kan man ju fråga sig vad det Judiska samfundet tycker om ett parti med rötterna i det parti som hade beteckningen NSDAP för 80 år sedan i det stortyska riket:thinking:
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
[länk]

Svd är obunden moderat

DN oberoende Liberal

Världen idag:
Världen idag är en svensk dagstidning med självbetecknad obunden bibeltrogen, evangelisk-karismatisk, värdekonservativ, profil. Ledarredaktionen och flera krönikörer har uppvisat stöd för Kristdemokraterna, inklusive partiets villighet att förhandla med Sverigedemokraterna, och ofta kritiserat Vänsterpartiet. Wikipedia
Första gången jag hör någon beskylla DN och SvD för vänsterpropaganda ;)
Däremot kan man ju ifrågasätta Världen i dags propaganda. :cool:
Sen kan man ju fråga sig vad det Judiska samfundet tycker om ett parti med rötterna i det parti som hade beteckningen NSDAP för 80 år sedan i det stortyska riket:thinking:
SvD säger samma sak som jag länkade minus att judarna inte vill bli använda för vänsterpropaganda

Enligt partiet lovade han att om den dåvarande Alliansen kom till makten skulle den inte samarbeta med SD. Hédi Fried har tidigare meddelat DN att ”det stämmer som han säger”.
Heidi hörde eller missuppfattade fel inte konstigare än så. Vad en DN fotograf säger ska man ta med en nypa salt
 
Redigerat:
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
Hör vad du säger.....

Case closed... :cool:

Tolka det som du vill, de som har lite insikt tolkar det annorlunda ;)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Hör vad du säger.....

Case closed... :cool:

Tolka det som du vill, de som har lite insikt tolkar det annorlunda ;)
Du får såklart tolka det hur du vill, men någon insikt har du inte. Tunga politiska namn som Gunnar Hökmark och Hanif Bali delar min syn på det hela.
 
  • Gilla
  • Haha
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag förstår att du syftar på Annie Lööf och Centern, men förrådde hon verkligen borgerligheten?
Enligt mig gjorde hon precis det hon sagt innan valet.
Hon sa ungefär så här: Vi vill ha en borgerlig regering, men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD. Valutfallet blev att en borgerlig regering behövde stöd av SD och då sa Annie Lööf och C att de inte kommer stödja den regeringen. Att sen många människor som ogillar AL och C inte vill låtsas vid "men kommer aldrig ställa upp på en regering som kräver stöd från SD" gör ju inte att hon inte sa det. Jag har lite svårt att se det som att man förråder någon om man gör som man tydligt deklarerat innan.
Problemet med Annie var ju det där med att hon fortsatte ha skon på foten och inte i magen, sådana lögner känns för väljarna.
 
  • Gilla
  • Haha
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
L lodin92 skrev:
Problemet med Annie var ju det där med att hon fortsatte ha skon på foten och inte i magen, sådana lögner känns för väljarna.
Tror inte hennes väljare mins det. Uffe ovan snackar ju om Ulf istället. Annies utalanden finns ju svart på vitt på inspelning. Medans med Ulfs utlåtande för man lita på vad en vänsterfotograf mins han hörde.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Tyvärr så är det högerpopulister (extremhöger) som hatar Annie Lööf.
Ja tyvärr Anders Malmgren, Jag räknar även in dig till den skaran och det gäller även dig mikethebik :confused:
Lägg inte ord och åsikter i min mun!!!
Jag hatar ingen partiledare, vare sig till vänster eller höger, att tycka illa om personers handlingar och åsikter är inte detsamma som att hata personen ifråga.
Det är sådana som du som driver polarisering när man överdriver och övertolkar utifrån sin egen agenda.
Betackar mig för sådana påhopp i fortsättningen!
 
  • Gilla
tank77 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.