galento galento skrev:
Såg på avsnitt 4,5 och 6 av Varjasommar förut , bra serie 👌
Är betyget på IMDB galet? För 5,7 brukar inte vara sevärt.
Film Vargassommar har ett IMDb-betyg på 5,7 av 10.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
K Kane skrev:
Är betyget på IMDB galet? För 5,7 brukar inte vara sevärt.
[bild]
Har man ingen anknytning till dom trakterna som den utspelas i så är det någ en väldigt dystopisk serie med mörka inslag, mina barn tycker den suger men mina föräldrar är födda i dessa trakter och jag har spenderat en del somrar däruppe så det är en lite annan värld än den vi lever i på västkusten..
 
  • Gilla
Fågelvägen och 1 till
  • Laddar…
Luther: The Fallen Sun på Netflix.
Idris Elba och Andy Serkis.
Väldigt tveksam nivå.
1,5 banankartonger av 5.
 
Redigerat:
galento
Rejäl skrev:
Har man ingen anknytning till dom trakterna som den utspelas i så är det någ en väldigt dystopisk serie med mörka inslag, mina barn tycker den suger men mina föräldrar är födda i dessa trakter och jag har spenderat en del somrar däruppe så det är en lite annan värld än den vi lever i på västkusten..
Ja man blir less på stadsmiljön så det är roligt att se nåt annat i en miljö
som man är med van vid.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
galento galento skrev:
Såg på avsnitt 4,5 och 6 av Varjasommar förut , bra serie 👌
Smaken är som sagt delad, men jag såg bara 2 avsnitt sedan tröttnade jag. Kan ju vara för att jag läst boken och tyckte den var riktigt bra, så mina förväntningar var kanske lite högt ställda.
 
The Night Agent.
Säsong 2.
 
  • Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
20k masstart fristil damer.
Sundling 🇸🇪🥉
 
  • Älska
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
🥇🍾🍾🍾
Det svenska damlaget i skidskytte Johanna Skottheim, Ella Halvarsson, Anna Magnusson och Hanna Öberg. Alltid extra gött när Norge besegras😎
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Precis sett sista avsnittet av Schakalen.
Inte riktigt samma som vid min första bekantskap i denna bok från mina tonår, där även Jason Bourne finns med.
Men, riktigt bra serie!
En person håller en bok med titeln "Kodnamn Schakalen" av Robert Ludlum, med en hylla med fler böcker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Schakalen, filmen från '73, är riktigt riktigt bra. Minst lika bra som Frederick Forsyths roman om hur en lönnmördare, Schakalen, får i uppdrag att döda Frankrikes president, vilket polisen får nys om, och om jakten på den svårfångade Schakalen.

Nyinspelningen 25 år senare, med Bruce Willis och Richard Gere, är i det närmaste usel och hade just ingenting av handlingen eller spänningen som boken eller första filmen hade.

Den här nya serien har jag inte sett men jag har läst att den fått hyggliga betyg, frånsett kritik mot en av huvudrollerna.
Den ska dock inte förväxlas med boken Kodnamn Schakalen (Bourne Ultimatum) av Robert Ludlum, som är en helt annan historia.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Schakalen, filmen från '73, är riktigt riktigt bra. Minst lika bra som Frederick Forsyths roman om hur en lönnmördare, Schakalen, får i uppdrag att döda Frankrikes president, vilket polisen får nys om, och om jakten på den svårfångade Schakalen.

Nyinspelningen 25 år senare, med Bruce Willis och Richard Gere, är i det närmaste usel och hade just ingenting av handlingen eller spänningen som boken eller första filmen hade.

Den här nya serien har jag inte sett men jag har läst att den fått hyggliga betyg, frånsett kritik mot en av huvudrollerna.
Den ska dock inte förväxlas med boken Kodnamn Schakalen av Robert Ludlum, som är en helt annan historia.
Det finns en tredje TVserie som faktiskt var rätt bra, och finalen lämnar öppet för en 2: säsong.
Handlingen är omskriven till nutid.
https://www.sky.com/watch/the-day-of-the-jackal
 
Redigerat:
D Dilato skrev:
Det finns en tredje TVserie som faktiskt var rätt bra, och finalen lämnar öppet för en 2: säsong.
Handlingen är omskriven till nutid.
[länk]
Jo, det var den serien jag menade i slutet av min harang om Schakaler 🤓
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jo, det var den serien jag menade i slutet av min harang om Schakaler 🤓
Jag är ju en ond tjuvaktiga människa så jag har sett hela säsong ett utan att betala för den som torrent nedladdning.

Men den kommer nog så småningom på Amazon Prime som jag betalar för så jag tycker det är bara en förskjutning i tid😉😎
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
K Kane skrev:
Är betyget på IMDB galet? För 5,7 brukar inte vara sevärt.
[bild]
Tycker den var ok, kanske värd ett aningens högre betyg men det är ju ingen storfilm….
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.