111 400 läst ·
1 573 svar
111k läst
1,6k svar
Vad ser ni på?
Har man ingen anknytning till dom trakterna som den utspelas i så är det någ en väldigt dystopisk serie med mörka inslag, mina barn tycker den suger men mina föräldrar är födda i dessa trakter och jag har spenderat en del somrar däruppe så det är en lite annan värld än den vi lever i på västkusten..K Kane skrev:
Ja man blir less på stadsmiljön så det är roligt att se nåt annat i en miljöRejäl skrev:Har man ingen anknytning till dom trakterna som den utspelas i så är det någ en väldigt dystopisk serie med mörka inslag, mina barn tycker den suger men mina föräldrar är födda i dessa trakter och jag har spenderat en del somrar däruppe så det är en lite annan värld än den vi lever i på västkusten..
som man är med van vid.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Schakalen, filmen från '73, är riktigt riktigt bra. Minst lika bra som Frederick Forsyths roman om hur en lönnmördare, Schakalen, får i uppdrag att döda Frankrikes president, vilket polisen får nys om, och om jakten på den svårfångade Schakalen.
Nyinspelningen 25 år senare, med Bruce Willis och Richard Gere, är i det närmaste usel och hade just ingenting av handlingen eller spänningen som boken eller första filmen hade.
Den här nya serien har jag inte sett men jag har läst att den fått hyggliga betyg, frånsett kritik mot en av huvudrollerna.
Den ska dock inte förväxlas med boken Kodnamn Schakalen (Bourne Ultimatum) av Robert Ludlum, som är en helt annan historia.
Nyinspelningen 25 år senare, med Bruce Willis och Richard Gere, är i det närmaste usel och hade just ingenting av handlingen eller spänningen som boken eller första filmen hade.
Den här nya serien har jag inte sett men jag har läst att den fått hyggliga betyg, frånsett kritik mot en av huvudrollerna.
Den ska dock inte förväxlas med boken Kodnamn Schakalen (Bourne Ultimatum) av Robert Ludlum, som är en helt annan historia.
Redigerat:
Det finns en tredje TVserie som faktiskt var rätt bra, och finalen lämnar öppet för en 2: säsong.Keiller skrev:
Schakalen, filmen från '73, är riktigt riktigt bra. Minst lika bra som Frederick Forsyths roman om hur en lönnmördare, Schakalen, får i uppdrag att döda Frankrikes president, vilket polisen får nys om, och om jakten på den svårfångade Schakalen.
Nyinspelningen 25 år senare, med Bruce Willis och Richard Gere, är i det närmaste usel och hade just ingenting av handlingen eller spänningen som boken eller första filmen hade.
Den här nya serien har jag inte sett men jag har läst att den fått hyggliga betyg, frånsett kritik mot en av huvudrollerna.
Den ska dock inte förväxlas med boken Kodnamn Schakalen av Robert Ludlum, som är en helt annan historia.
Handlingen är omskriven till nutid.
https://www.sky.com/watch/the-day-of-the-jackal
Redigerat:
Jag är ju en ond tjuvaktiga människa så jag har sett hela säsong ett utan att betala för den som torrent nedladdning.Keiller skrev:
Men den kommer nog så småningom på Amazon Prime som jag betalar för så jag tycker det är bara en förskjutning i tid😉😎


