111 415 läst ·
1 573 svar
111k läst
1,6k svar
Vad ser ni på?
Kembleford ligger högt på listan också! 😝F fusion skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Father_Brown_(2013_TV_series)
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
I vår herres hage på SVT Play. Välgjort brittiskt mysdrama om människorna i och runt en veterinärpraktik på 1930-40-talen. Är nu inne på säsong 5 av denna eminenta serie.
Alla tidigare säsonger, inklusive några julavsnitt finns att se på SVT Play, ifall någon missat alltihop.
Bra skådisar och en bra story. Rekommenderas!
Alla tidigare säsonger, inklusive några julavsnitt finns att se på SVT Play, ifall någon missat alltihop.
Bra skådisar och en bra story. Rekommenderas!
Såg första avsnittet igår. Även om jag var medveten om att det skulle vara en satir och skriven av Jonas Jonasson är jag lite besviken. Det hade blivit en så jävla bra story om man gjort den i stil med Chernobyl. Hoppas innerligt någon tar upp den bollen och gör en miniserie med seriös framtoning.F fusion skrev:
Kommer ändå se klart den.
Sen ser vi på nya Ronja nu när den går på SVT. Funkar för hela familjen att samlas vid om kvällarna och ta ett avsnitt före läggdags.
Håller med, är lite besviken på att man valde att göra den som en satir.tensiden skrev:
Såg första avsnittet igår. Även om jag var medveten om att det skulle vara en satir och skriven av Jonas Jonasson är jag lite besviken. Det hade blivit en så jävla bra story om man gjort den i stil med Chernobyl. Hoppas innerligt någon tar upp den bollen och gör en miniserie med seriös framtoning.
Kommer ändå se klart den.
Dock är den nog lite bättre än jag trodde den skulle vara iaf.
Det var min pappas favoritserie när den gick på 70(?)-talet, hade inte en aning om att den finns i nyinspelning, så tack för tipset @Keiller.Keiller skrev:
I vår herres hage på SVT Play. Välgjort brittiskt mysdrama om människorna i och runt en veterinärpraktik på 1930-40-talen. Är nu inne på säsong 5 av denna eminenta serie.
Alla tidigare säsonger, inklusive några julavsnitt finns att se på SVT Play, ifall någon missat alltihop.
Bra skådisar och en bra story. Rekommenderas!
Kan för övrigt tipsa om böckerna av James Herriot som blev till denna serie, de är ljuvlig läsning.
Det gjordes mycket riktigt en tv-serie om James Herriot som visades här i Sverige 1979 och några år framåt. Var väl tack vare det jag läste några av böckerna då och de var bra. Men den nya serien som visas nu är strået vassare än den gamla så se den nu när du har chansen.Maria T skrev: