F fusion skrev:
Den skall yngste sonen och jag börja kolla på , verkar vara bra. Men först ska vi plöja igenom säsong 7-10 av Morden i Sandhamn (världens mest mordtäta område efter Midsumer😉)
Kembleford ligger högt på listan också! 😝
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Father_Brown_(2013_TV_series)
 
galento
Jäklar vilka böjelser en del har 🙄😳😳 ( länken kom på mobilen )
Klicka på länken i rutan.

 
  • Haha
Tokslut
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vargasommar.
TV4.
Bra bok. Kanske serien kan leva upp till boken?
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Bra bok. Kanske serien kan leva upp till boken?
Två första avsnitten var bra. 👌
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Två första avsnitten var bra. 👌
Visst är det bara de två första som går att se ännu? Eller kan man se alla med "bättre abonnemang"? Jag känner mig helt bortkollrad av TV4s alla varianter numera.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Visst är det bara de två första som går att se ännu? Eller kan man se alla med "bättre abonnemang"? Jag känner mig helt bortkollrad av TV4s alla varianter numera.
Japp, så tolkar jag det.
Vi får ge oss till tåls till nästa onsdag. 😉
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
PDC World Championship i dart. Alltid fest på Ally Pally....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TDS är igång från Toblach.
 
  • Älska
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Squid game säsong 2
 
  • Gilla
Matti_75
  • Laddar…
I vår herres hage på SVT Play. Välgjort brittiskt mysdrama om människorna i och runt en veterinärpraktik på 1930-40-talen. Är nu inne på säsong 5 av denna eminenta serie.

Alla tidigare säsonger, inklusive några julavsnitt finns att se på SVT Play, ifall någon missat alltihop.

Bra skådisar och en bra story. Rekommenderas!
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
F fusion skrev:
Whiskey on the rocks ! Å vem kan gestalta Thorbjörn Fälldin bättre än självaste Rolf Lassgård !👍

Minns detta när man var ung och rädd för krig, blir spännande att följa trots att man vet hur det slutade.

[länk]
Såg första avsnittet igår. Även om jag var medveten om att det skulle vara en satir och skriven av Jonas Jonasson är jag lite besviken. Det hade blivit en så jävla bra story om man gjort den i stil med Chernobyl. Hoppas innerligt någon tar upp den bollen och gör en miniserie med seriös framtoning.

Kommer ändå se klart den.

Sen ser vi på nya Ronja nu när den går på SVT. Funkar för hela familjen att samlas vid om kvällarna och ta ett avsnitt före läggdags.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Såg första avsnittet igår. Även om jag var medveten om att det skulle vara en satir och skriven av Jonas Jonasson är jag lite besviken. Det hade blivit en så jävla bra story om man gjort den i stil med Chernobyl. Hoppas innerligt någon tar upp den bollen och gör en miniserie med seriös framtoning.

Kommer ändå se klart den.
Håller med, är lite besviken på att man valde att göra den som en satir.
Dock är den nog lite bättre än jag trodde den skulle vara iaf.
 
  • Gilla
annsofian
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
I vår herres hage på SVT Play. Välgjort brittiskt mysdrama om människorna i och runt en veterinärpraktik på 1930-40-talen. Är nu inne på säsong 5 av denna eminenta serie.

Alla tidigare säsonger, inklusive några julavsnitt finns att se på SVT Play, ifall någon missat alltihop.

Bra skådisar och en bra story. Rekommenderas!
Det var min pappas favoritserie när den gick på 70(?)-talet, hade inte en aning om att den finns i nyinspelning, så tack för tipset @Keiller.
Kan för övrigt tipsa om böckerna av James Herriot som blev till denna serie, de är ljuvlig läsning.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det var min pappas favoritserie när den gick på 70(?)-talet, hade inte en aning om att den finns i nyinspelning, så tack för tipset @Keiller.
Kan för övrigt tipsa om böckerna av James Herriot som blev till denna serie, de är ljuvlig läsning.
Det gjordes mycket riktigt en tv-serie om James Herriot som visades här i Sverige 1979 och några år framåt. Var väl tack vare det jag läste några av böckerna då och de var bra. Men den nya serien som visas nu är strået vassare än den gamla så se den nu när du har chansen.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
This is Tim ❤️

En saknad att aldrig sett han live och än mindre missat tribute konserten.

💔 Avicii
 
  • Älska
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.