galento
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Mycket intressant!

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
[media]Mycket intressant!
Brukar följa Henriks lördags avsnitt. Alltid tänkvärt och bra analyser.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Den danska serien Bedrägeriet på C more. Danskarna har alltid varit duktiga på tv serier.

Severance med bla. John Turturro och Patricia Arquette.
Jag gillar serier som inte följer gängse normer, och denna tycker jag är bra.
Kanske inte riktigt så bra som betygen på IMDB säger, men klart bra!

Om man bor på sydligare breddgrader, har en vän, en bit mark och 100 dagar kan man ju bygga ett spa.
Råkade snubbla över denna på Youtube

/Höghus

Blodsoppen
Har börjat kolla på en Netflix serie som heter Stranger things med Winona Ryder i en huvudroll. I säsong två har hon ny kille. Tyckte det var något bekant med honom, och då slog det mig att det är pojken som hade huvudrollen i The Gooniens. En kultfilm från 80 talet.
Fast nu vuxen 40 år senare.
Kollade imdb och jag hade rätt. Samma kille har tydligen varit hobbit i sagan ringen filmerna utan att jag reagerade då. Sean Austin heter han.

Blodsoppen
Morden i Helsingör säsong 3. Kanske inte jättebra serie. Men tittar lite för att det utspelar sig i bekanta miljöer. I denna serien är det sommar och strålande sol i varje avsnitt.:thinking:

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Morden i Helsingör säsong 3. Kanske inte jättebra serie. Men tittar lite för att det utspelar sig i bekanta miljöer. I denna serien är det sommar och strålande sol i varje avsnitt.:thinking:
Jag gillade Morden i Helsingör, såg iaf första säsongen.

Blodsoppen
Danskarna har alltid varit duktiga på att göra tv serier, allt från Matador till komediserien Klovn.

Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Danskarna har alltid varit duktiga på att göra tv serier, allt från Matador till komediserien Klovn.
Det håller jag verkligen med om, några av mina favoriter från Danmark är Taxa, Brottet, Den som dräper, Follow the money, Borgen. Finns mycket bra från Danmark!

Och Matador var en mästerlig serie!

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Åsa Lund
Auktionssommar Tv-skärm som visar ett avsnitt av "Auktionssommar" med människor utomhus runt ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tittar lite på Almedalsveckan

Skärmbild av en webbsändning som visar en politiskt tal i Almedalen 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tittar lite på Almedalsveckan

[bild]
OK, du gillar inte Magda, det kunde vi nog lista ut ändå...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.