Byggahus.se

Vad saknas på min produktionskostnadskalkyl?

4k läst  5 svar

1. T
    Medlem Nivå 2
    Hej allihopa,

Nu har jag klickat mig runt här på forumet och hämtat information om produktionskostnadskalkyler i mängder. Men ändå känner jag en oro över att jag har glömt tagit med något i min PKK.

Finns det någon vänlig själ som har tid att titta på den? All form av återkoppling välkomnas med öppna armar! :)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    PKK-mall.jpg

Tack på förhand
    Tobbe

2. klaskarlsson
    Medlem · Nivå 12
    I mina ögon ser den komplett ut ("övrigt" täcker förstås in väldigt mycket)

Här är länken till min kalkyl + uppföljning:
    http://kfstuga.blogspot.se/2008/05/budget-status-just-nu.html

Värt att notera är att det var för mitt fritidshus och att det var 10 år sen, så det är kanske inte ett facit, men kan vara värt en snabbtitt så ser du om jag tagit upp ngt du tycker att du har missat iaf :)

/K

• Laddar…
  3. oobum
    Medlem Nivå 8
    Sopor/avfall? Container kan gå på en rätt bra slant.

4. V
    Medlem · Nivå 9
    Om du inte tänkt göra allt jobb själv så tycker jag att du ska dela upp de poster du kan i material och arbetskostnad.

5. klaskarlsson
    Medlem · Nivå 12
    Bra poäng av vanpire - i min budget så gjorde jag i princip allt utom el och schakt själv - därför delade jag inte upp kostnaderna

/K

6. T
    Medlem Nivå 2
    Tack! Ska kolla igenom din kalkyl och ta med mig erfarenheter därifrån.

Japp, hade tänkt lägga in det under posten "Sophantering under bygge", på Byggnadskostnader.

Bra synpunkt! Jag jobbar i Excel, så jag kan komplettera med en flik där jag hanterar materialkostnader/arbetstid. Denna bild är från huvudbladet där jag slår ihop samtliga summor till en totalsumma.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka