Hej!

Jag har en öppen spis med dold murstock (den är i köket) i Vardagsrummet. Dock är själva ramen runt och insidan i spisen i rött tegel som jag inte gillar. Jag vill putsa den och måla den vit.

Vad ska jag använda för material och färg?
Jag antar att det blir rätt varmt där.

Jag undrar också hur långt in i öppningen jag kan putsa och måla?
Just nu sitter det en slags kamin i öppningen.

Någon som vet?
 
Vi har en murstock i köket som vi ville ha vit.Min farbror som är målare spacklade den först med vanligt väggspackel sedan målade jag med en speciell strukturfärg.Det blev bra!

mvh terese
 
Du skall använda dig av ett putsbruk med kvalitet C.

som tex. Finja puts o mur C el. serpo 224
du kan gå hela vägen in om det är en kasset insatt.

Per
 
T terese skrev:
Vi har en murstock i köket som vi ville ha vit.Min farbror som är målare spacklade den först med vanligt väggspackel sedan målade jag med en speciell strukturfärg.Det blev bra!

mvh terese
Väcker en gammal fråga. Har ni på något sätt ångrat er?. Vi köpte Becker strukturfärg idag och nu läser min sambo att det finns risk att man skär sig om man går emot.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.