Hej!
Skriver för en familjemedlems räkning. De upptäckte idag att det droppar lätt från deras skvallerrör brevid toaletten. Öppnar de inspektionsluckan brevid är botten på utrymmet innanför luckan fuktigt. Ser ingen fukt uppåt. Läcka i stammarna? Bifogar bilder.
Skriver för en familjemedlems räkning. De upptäckte idag att det droppar lätt från deras skvallerrör brevid toaletten. Öppnar de inspektionsluckan brevid är botten på utrymmet innanför luckan fuktigt. Ser ingen fukt uppåt. Läcka i stammarna? Bifogar bilder.
Du kan inte lokalisera om du känner på isoleringen?Eller vad satt det för koppling tidigare på röret som är kapat?H Hedd@ skrev:
Det är inte alltid så lätt att hitta var det kommer ifrån. För inte så länge sedan letade vi efter en läcka i min bostadsrättsförening. Jag kunde konstatera att det hos en granne var blött på botten innanför en liknande lucka, men de rör och kopplingar jag såg var torra. Till slut fann vi att det kom från en lägenhet två våningar upp och hade letat sig ner via bjälklag och väggar.
Klicka här för att svara