Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Lernia ställde också krav när jag gick, tex. godkänt betyg Matte B. Men dom kollade inte upp det
 
Är det någon som kollat något på kostnader för dom olika utbildningar som finns för allmänbehörighet? Var inte på elutbilda och titta dom skulle ha 65tkr ink moms distans känns lite väl... Som en vanlig service elektriker som en annan så har man ju inte direkt 65tkr å hosta upp till det. Med tanke på att det är distans så borde det finnas mer prisvärda utbildningar?
 
Johannesel skrev:
Är det någon som kollat något på kostnader för dom olika utbildningar som finns för allmänbehörighet? Var inte på elutbilda och titta dom skulle ha 65tkr ink moms distans känns lite väl... Som en vanlig service elektriker som en annan så har man ju inte direkt 65tkr å hosta upp till det. Med tanke på att det är distans så borde det finnas mer prisvärda utbildningar?
Det finns eftergymnasiala utbildningar som är gratis. Eller det är kommunen som betalar.
Bor du i närheten av hässleholm så har de en sådan utbildning.
 
Johannesel skrev:
Är det någon som kollat något på kostnader för dom olika utbildningar som finns för allmänbehörighet? Var inte på elutbilda och titta dom skulle ha 65tkr ink moms distans känns lite väl... Som en vanlig service elektriker som en annan så har man ju inte direkt 65tkr å hosta upp till det. Med tanke på att det är distans så borde det finnas mer prisvärda utbildningar?
Som "Vanlig service-elektriker" finns det ingen anledning att kosta på en allmän behörighet.

Om du inte ska starta eget. Och gör du de så kan du betala kalaset genom firman.
 
Rrrrr skrev:
Som "Vanlig service-elektriker" finns det ingen anledning att kosta på en allmän behörighet.

Om du inte ska starta eget. Och gör du de så kan du betala kalaset genom firman.
Utbildningar är inte avdragsgilla hur som hällst...
Utbildningar för att bibehålla en kunskap är avdragsgill men en utbildning som breddar ditt område är inte avdragsgill.
I ett sånt här fall vet jag inte riktigt hur skatteverket hade tolkat det vid en ev granskning.
 
Jag stänger den här tråden nu. Den passar inte riktigt in i forumets ändamål, att vara ett forum för konsumenter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.