1 210 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Vad kostar förarbetet?
Vi har planer på att bygga hus. (Ä-hus) Men tycker att förarbetet innan grunden är för dyrt. 200 000:- enligt säljaren. tomten slutar ej utan vi tror att den istället behöver grävad ur mer än fyllas upp.
Vad har erat förarbete kostat?
Går de att få ner kostnaden?
Vad har erat förarbete kostat?
Går de att få ner kostnaden?
Köp inte grund av Ä-hus, de drar till något överdjävligt för en sketen krypgrund.
Jag tog in en mindre firma för pålning och grundläggning inklusive grovplanering, detta för 240000. Ä-hus skulle ha närmare 400000.
Det var ett tag sedan huset byggdes och priserna har nog gått upp ett par tusingar.
Jag tog in en mindre firma för pålning och grundläggning inklusive grovplanering, detta för 240000. Ä-hus skulle ha närmare 400000.
Det var ett tag sedan huset byggdes och priserna har nog gått upp ett par tusingar.
Säljaren av den tomt vi tittar på har ingen uppfattning vad för typ av markarbeten som behövs. Hur kan jag ta reda på vad det har kostat att förbereda marken i närliggande tomter eller finns det annat sätt att ta reda på om tex sprängning behövs? Området vi tittar på ligger i Stockholm.
I dagsläget finns det grävfirmor som har dåligt med jobb, ring runt och be om offerter. Jämför sedan noggrant vad som ingår och inte ingår, den som har lägsta priset kanske inte alls blir billigast när allt är klart.
Klicka här för att svara