S
P Peter787 skrev:
Det är ingen som har 80% kundrabatt på en värmepump från en grossist.
Det har jag inte heller påstått. Mitt inlägg (och det jag citerade) handlade om priserna när man köper in pumpen själv och vill ha hjälp med själva installationen.

Frerider
F Fideliox skrev:
Nej, det är reserverat för målarna. 😉
Glömde du elektrikerna?🤓😉

S Sp1nd3l skrev:
Det har jag inte heller påstått. Mitt inlägg (och det jag citerade) handlade om priserna när man köper in pumpen själv och vill ha hjälp med själva installationen.
Ungefär som att gå till en resturang, ta med matvarorna du köpt på Willys, och be dom laga till mått gott till dig för en billig peng……

• Wow
Dilato
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Ungefär som att gå till en resturang, ta med matvarorna du köpt på Willys, och be dom laga till mått gott till dig för en billig peng……
Knappast samma sak. Men tror att många krögare skulle jubla utav lycka om du kom in genom dörren med en kasse mat att fritt tillaga och samtidigt betala kocken, servitören, hovmästaren, bartendern och diskaren 890kr / h

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Knappast samma sak. Men tror att många krögare skulle jubla utav lycka om du kom in genom dörren med en kasse mat att fritt tillaga och samtidigt betala kocken, servitören, hovmästaren, bartendern och diskaren 890kr / h
Nu var det ju billigt. Att slänga ihop nån god mat på medhavda matvaror kan väl inte ta max mer än 5 minuter för en kock så det blir 75 kr för tillagningen. Resten av personalen behöver så klart inte ha betalt 😉

Begär en specificerad räkning, då blir påslaget synligt istället för inbakat. Enligt 40 § konsumenttjänstlagen är firman skyldig att ställa ut en sådan på begäran, och har priset inte avtalats i förväg ska det framgå av räkningen hur priset har beräknats. Har du begärt den i rätt tid behöver du inte betala förrän räkningen kommit, 41 §. Diskussionen om 300 procent på materialet löser sig alltså inte genom att gissa grossistrabatter. Fråga också före jobbet om priset är fast eller ungefärligt, en ungefärlig prisuppgift får överskridas med högst 15 procent.

Redaktionen Redaktionen skrev:
Vad kostar en rörmokare 2026? Vi ringde 39 vvs-företag i 13 svenska städer och frågade efter deras aktuella timpris.

Du kan läsa artikeln här: Vad kostar en rörmokare? Timpris i 13 städer 2026
Aldrig under 1000kr hur kort besöket än är. Då är det med firmabil och km-ersättning och moms inräknat.

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.