Håller på och planerar nybygge av fritidshus. Vi har ansökt om tillstånd för enskilt avlopp hos kommunen då det inte finns framdraget kommunalt VA. Kommunen har svarat att vi ska göra en Naturvärdesinventering. Vet någon i forumet vad det kan kosta? Tomten är på 3000 m2, sandmark med tallskog och blåbärsris, inga blommor.