Håller på och planerar nybygge av fritidshus. Vi har ansökt om tillstånd för enskilt avlopp hos kommunen då det inte finns framdraget kommunalt VA. Kommunen har svarat att vi ska göra en Naturvärdesinventering. Vet någon i forumet vad det kan kosta? Tomten är på 3000 m2, sandmark med tallskog och blåbärsris, inga blommor.
 
För några år sedan gav vi 33 400 ex moms för en NVI i arbetet med en detaljplan. Området var dock kanske 10000-15000 kvm.
 
VLJ VLJ skrev:
För några år sedan gav vi 33 400 ex moms för en NVI i arbetet med en detaljplan. Området var dock kanske 10000-15000 kvm.
Ok. Tack för svar. Det ger en indikation på vad det kan bli.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.