201 492 läst ·
51 svar
201k läst
51 svar
Vad kostar det att borra en brunn?
Hej,
Jag har just borrat 100 m djup brunn. Kostade ca 65000kr inkl material och moms installerat och klart till hydrofor.
För att få bort Dålig lukt på vattnet så kan det hjälpa med antingen hydrofor eller hydropress. Jag minns inte vilken men den ena är bättre för just detta problem.
/Håkan
Jag har just borrat 100 m djup brunn. Kostade ca 65000kr inkl material och moms installerat och klart till hydrofor.
För att få bort Dålig lukt på vattnet så kan det hjälpa med antingen hydrofor eller hydropress. Jag minns inte vilken men den ena är bättre för just detta problem.
/Håkan
-Var bor du någonstans?Pedda_P skrev:135 djup, 40.000:- med hydrofor, djupvattenpump och allt som behövs blev slutnotan ca: 75.000:-. Bra vatten, blir svagt missfärgat (gulaktigt) när det är mycket regn men brunnen är inte mer än 1,5 år så det stabiliserar sig kanske, inga filter behövs i alla fall, gott vatten och två analyser visar på tipp topp kvalitet
-Vad kostade enbart brunnen?hakan_wallin skrev:
Låter ju väldigt prisvärt... googlade som hastigast på borrhålspumpar och bara den kostar ju 8-12k utan tillbehör! Borrar dom hålet på en dag eller hur mycket arbetstid finns det att ta rot på ??
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
55'500:- 80m
Inkl. installation (exkl. hydropress som vi hade)
Inkl. installation (exkl. hydropress som vi hade)