969 läst ·
2 svar
969 läst
2 svar
Vad kostar brunnarna?
Hej,
Har fått bekymmer med rötter i avloppet och vill byta brunnarna samt avloppen.
Har fått offert från grävaren. Arbetskostnaden har jag inga problem med, men tycker att materialkostnaden är skyhög.
Hjälper inte att googla olika brunnar då jag knappt begriper hur de är uppbyggda och vad skillnaderna är. Det finns brunnar för 2000:- och för 7000:-!!!
Frågar därför vad som är rimligt pris för:
Dräneringsbrunn med pump
Avloppsbrun
Dagvattenbrunn
Hus med källare, dryga 2m djup.
Tack på förhand,
Micke
Har fått bekymmer med rötter i avloppet och vill byta brunnarna samt avloppen.
Har fått offert från grävaren. Arbetskostnaden har jag inga problem med, men tycker att materialkostnaden är skyhög.
Hjälper inte att googla olika brunnar då jag knappt begriper hur de är uppbyggda och vad skillnaderna är. Det finns brunnar för 2000:- och för 7000:-!!!
Frågar därför vad som är rimligt pris för:
Dräneringsbrunn med pump
Avloppsbrun
Dagvattenbrunn
Hus med källare, dryga 2m djup.
Tack på förhand,
Micke
Sådana brunnar finns på varuhusen ,
Dränbrunn , går med vad som helst med grövre rör och tät botten och sätta en pump i
Avloppsbrunn , beror på , all skit från toa , då är det en skärande pump som ska vara , bara lakvatten går med vad som helst i rostfritt
Dagvatten går till direkt till kommunal eller egen stenkista/dike
Dränbrunn , går med vad som helst med grövre rör och tät botten och sätta en pump i
Avloppsbrunn , beror på , all skit från toa , då är det en skärande pump som ska vara , bara lakvatten går med vad som helst i rostfritt
Dagvatten går till direkt till kommunal eller egen stenkista/dike
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
VA-Material är dyrt. Men om man letar lite går det att hitta billigt material som fortfarande är bra. Kolla in www.rinkabyror.se under fliken avlopp. Där hittar du både rör och olika typer av brunnar till rimliga priser.
Klicka här för att svara