29 459 läst ·
176 svar
29k läst
176 svar
Vad kostade semestern förr?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Precis så. Alla kan ju inte ha turen få fin-DNA det förstår jag. Dessa kan inte åka på skidresa utanför sportlovet det köper jag.Minnie Mesola skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 327 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 327 inlägg
Dubbla det om du ska på skidsemester i Åre med 2 barn.A Avatar86 skrev:
Utsugarorganisationen SkiStar har ju snart monopol på svenska fjällanläggningar så dom sätter vilka priser dom vill pga utebliven konkurrens
Ett lysande undantag är Funäsfjällen i Härjedalen, dom har SkiStar hitintills inte lyckats suga åt sig.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
1525 kronor för 4 dagar i Romme. Icke skistar. Sista året i sverige i år i bästa fall om ungarna tar till sig skidskolan. Skönt man kan dra det som friskvård iafMats-S skrev:
Dubbla det om du ska på skidsemester i Åre med 2 barn.
Utsugarorganisationen SkiStar har ju snart monopol på svenska fjällanläggningar så dom sätter vilka priser dom vill pga utebliven konkurrens2.968kr för ett veckokort, alltså dyrare än ett antal orter i Alperna med överlägsna system jämfört med Åre ...
Ett lysande undantag är Funäsfjällen i Härjedalen, dom har SkiStar hitintills inte lyckats suga åt sig.
Tips kör privatlärare, det blir väldigt lite fokus per barn i den vanliga skidskolan
Bristande skidteknik är inget att skämmas för, du kommer bara vara ännu en 08:a i backen.AndersMalmgren skrev:
Vecka 10 är det glesare i backarna och färre som kan se dig. Men då har norra sverige sportlov så då kommer du troligen känna dig ännu sämre.
I södra Lappland finns Kittelfjäll och Borgafjäll som man kan stå ut med en längre resa. Går iofs att flyga till Vilhelmina och hyra bil därifrån men då flyger budgeten i dubbel bemärkelse. I Kittelfjäll finns dessutom en restaurang som iaf har varit med i White guide om man har det intresset.Mats-S skrev:
Dubbla det om du ska på skidsemester i Åre med 2 barn.
Utsugarorganisationen SkiStar har ju snart monopol på svenska fjällanläggningar så dom sätter vilka priser dom vill pga utebliven konkurrens2.968kr för ett veckokort, alltså dyrare än ett antal orter i Alperna med överlägsna system jämfört med Åre ...
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det är som med bilkörning, stockholmare är bättre på detM Myckling skrev:
Och en förbaskat bra skidåkning!!!L lob skrev:
Tyvärr Myckling tror jag att 08M Myckling skrev:
Nackdelen för oss här blev ju att vi blev tvungna att börja salta för att de ska ta sig fram.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Nej överallt. Fyfan vad dåliga bilförarna är utanför Stockholm. Annan tråd dock.M Myckling skrev:
Hur som vi är några polare som drar till alperna varje år (Och barnen får vara på dagis) alla är stockholmare och skulle säga samtliga åker bättre skidor än snittnorrlänningen. Dock är nog toppskitet av norrläningar bättre än toppskitet stockholmare då de har närmare till backarna. Ren killgissning dock.
Jag är nöjd jag kan ta mig ner för svarta backar och fortfarande åka korrekt carving.