Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Vad dum jag är, som inte tänkte på det?:D Premiumbastarderna får naturligtvis vilka jobb de vill oberoende av divalatfasonerna du impregnerar dom med. Är det rätt uppfattat?

Minnie
Precis så. Alla kan ju inte ha turen få fin-DNA det förstår jag. Dessa kan inte åka på skidresa utanför sportlovet det köper jag.

N
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Vad dum jag är, som inte tänkte på det?:D Premiumbastarderna får naturligtvis vilka jobb de vill oberoende av divalatfasonerna du impregnerar dom med. Är det rätt uppfattat?

Minnie

Anders har i andra trådar tydligt klargjort att lagar och regler inte gäller honom.

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om vi inte vill ha ett samhälle där alla bara bryr sig om sig själva så är det viktigt att ifrågasätta när man tycker någon gör fel.
Idag var det så kallt att tom sossar hade händerna i sina egna fickor

• Älska
Minnie Mesola
  • Laddar…
N
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Idag var det så kallt att tom sossar hade händerna i sina egna fickor
Tråkigt om det bara är sossar som bryr sig om andra.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
N Niq skrev:
Tråkigt om det bara är sossar som bryr sig om andra.
Det är ju precis tvärtom de bryr sig bara om att roffa åt sig andras pengar

• Gilla
Minnie Mesola
  • Laddar…
Mats-S
A Avatar86 skrev:
En vecka i fjällen är ca 20.000 kr
Dubbla det om du ska på skidsemester i Åre med 2 barn.
Utsugarorganisationen SkiStar har ju snart monopol på svenska fjällanläggningar så dom sätter vilka priser dom vill pga utebliven konkurrens :mad: 2.968kr för ett veckokort, alltså dyrare än ett antal orter i Alperna med överlägsna system jämfört med Åre ...
Ett lysande undantag är Funäsfjällen i Härjedalen, dom har SkiStar hitintills inte lyckats suga åt sig.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Utsugarorganisationen SkiStar har ju snart monopol på svenska fjällanläggningar så dom sätter vilka priser dom vill pga utebliven konkurrens :mad: 2.968kr för ett veckokort, alltså dyrare än ett antal orter i Alperna med överlägsna system jämfört med Åre ...
Ett lysande undantag är Funäsfjällen i Härjedalen, dom har SkiStar hitintills inte lyckats suga åt sig.
1525 kronor för 4 dagar i Romme. Icke skistar. Sista året i sverige i år i bästa fall om ungarna tar till sig skidskolan. Skönt man kan dra det som friskvård iaf

Tips kör privatlärare, det blir väldigt lite fokus per barn i den vanliga skidskolan

Vi får inte ledigt och jag vägrar åka skidor vecka 9 så det blir sjukanmäla barnen.
Bristande skidteknik är inget att skämmas för, du kommer bara vara ännu en 08:a i backen.

Vecka 10 är det glesare i backarna och färre som kan se dig. Men då har norra sverige sportlov så då kommer du troligen känna dig ännu sämre. ;)

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
I södra Lappland finns Kittelfjäll och Borgafjäll som man kan stå ut med en längre resa. Går iofs att flyga till Vilhelmina och hyra bil därifrån men då flyger budgeten i dubbel bemärkelse. I Kittelfjäll finns dessutom en restaurang som iaf har varit med i White guide om man har det intresset.

M Myckling skrev:
Bristande skidteknik är inget att skämmas för, du kommer bara vara ännu en 08:a i backen.

Vecka 10 är det glesare i backarna och färre som kan se dig. Men då har norra sverige sportlov så då kommer du troligen känna dig ännu sämre. ;)
Det är som med bilkörning, stockholmare är bättre på det

• Haha
pjgb och 1 till
  • Laddar…
Det är som med bilkörning, stockholmare är bättre på det
I Stockholm.

L lob skrev:
I södra Lappland finns Kittelfjäll och Borgafjäll som man kan stå ut med en längre resa. Går iofs att flyga till Vilhelmina och hyra bil därifrån men då flyger budgeten i dubbel bemärkelse. I Kittelfjäll finns dessutom en restaurang som iaf har varit med i White guide om man har det intresset.
Och en förbaskat bra skidåkning!!!

• Gilla
lob
  • Laddar…
M Myckling skrev:

Tyvärr Myckling tror jag att 08:orna åkt förbi 09-området i skidteknik. Det är bara dessa som har råd med skidåkning nuförtiden. Jag bor ett stenkast från Åre och där uppe är det mest storstadsbor, företrädesvis Stockholmare, som håller till.
Nackdelen för oss här blev ju att vi blev tvungna att börja salta för att de ska ta sig fram.

M Myckling skrev:
I Stockholm.
Nej överallt. Fyfan vad dåliga bilförarna är utanför Stockholm. Annan tråd dock.

Hur som vi är några polare som drar till alperna varje år (Och barnen får vara på dagis) alla är stockholmare och skulle säga samtliga åker bättre skidor än snittnorrlänningen. Dock är nog toppskitet av norrläningar bättre än toppskitet stockholmare då de har närmare till backarna. Ren killgissning dock.

Jag är nöjd jag kan ta mig ner för svarta backar och fortfarande åka korrekt carving.

N
Det är ju precis tvärtom de bryr sig bara om att roffa åt sig andras pengar

Så vad var poängen med ditt svar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.