BirgitS BirgitS skrev:
Fast fortsätter man med våtrumsmatta och -tapet så blir det ju avsevärt billigare.
Hur mycket kan det kosta för TS?

BirgitS
F fribygg skrev:
Hur mycket kan det kosta för TS?
Jag kommer inte ihåg exakt vad andra har rapporterat i forumet, men mattan är billigare än kakel och klinker, ingen tätskiktsfolie behövs, det tar typ 1 dag att få matta och tapet på plats i stället för ungefär en vecka för tätskiktsfolie, plattsättning och fogning. Dessutom lägre krav på underlagets stabilitet, det är ju vanligt att man måste in med extra reglar i väggar och golv när det ska bli kakel/klinker.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag kommer inte ihåg exakt vad andra har rapporterat i forumet, men mattan är billigare än kakel och klinker, ingen tätskiktsfolie behövs, det tar typ 1 dag att få matta och tapet på plats i stället för ungefär en vecka för tätskiktsfolie, plattsättning och fogning. Dessutom lägre krav på underlagets stabilitet, det är ju vanligt att man måste in med extra reglar i väggar och golv när det ska bli kakel/klinker.
Har du nått svar på TS fråga @BirgitS

Alfredo Alfredo skrev:
Fast förr eller senare tar livslängden för ett badrum slut och jag tycker bilden tyder på att det kan vara så här. TS skriver även att badrummet är gammalt.
Jag fick uppfattningen att TS fråga gällde ifall det var akut att renovera badrummet eller inte.
Är det oömt material bakom är det bara att täta med lämpligt medel. Är det däremot ruttet trä som sviktar är det en annan femma.
TS får slå lite med en hammare på skadan samt runt omkring för att höra ifall det låter olika.

BirgitS
F fribygg skrev:
Har du nått svar på TS fråga @BirgitS
Menar du att det var fel av mig att svara på din fråga med ett citat av mig eller ännu tidigare att det var fel av mig att tala om att det är billigare med matta när du hade gett en prisuppskattning för kakel och klinker. Tycker du att din prisuppskattning i inlägg #9 var ett svar på TS fråga?

Men jag har gillat ett annat inlägg som var ett svar till TS och det var för att jag tyckte det stämmer med min uppfattning.

• Gilla
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tycker du att din prisuppskattning i inlägg #9 var ett svar på TS fråga?
Tycker inte du @BirgitS att jag i inlägg #5 och #9 uppskattat kostnaden?

Jag tänker att TS inte själv behöver bekosta stambyte eller ytskikt om bostadsrättsföreningen renoverar våtutrymmena, det bör räcka att laga eller låta laga sprickan

BirgitS
F fribygg skrev:
Tycker inte du @BirgitS att jag i inlägg #5 och #9 uppskattat kostnaden?

Jag tänker att TS inte själv behöver bekosta stambyte eller ytskikt om bostadsrättsföreningen renoverar våtutrymmena, det bör räcka att laga eller låta laga sprickan
Frågan var väl i så fall vad en reparation kommer att kosta.

Även mitt inlägg med att det är betydligt billigare med plastmatta än ditt inlägg med prisuppskattning för kakel/klinker är lika mycket ett svar till TS som dina inlägg.

Nu har vi ju ingen aning om när ett stambyte ska ske. De kan ju just ha relinat avloppet så att det inte behövs något stambyte förrän om 50 år.

Frågan är om det går att få en sån spricka vid duschen tät när det gäller en gammal intorkad tapet.

BirgitS BirgitS skrev:
Frågan är om det går att få en sån spricka vid duschen tät när det gäller en gammal intorkad tapet.
Det tror jag, Sikaflex har lämpliga grejor för att täta sånt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.