2 020 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Vad kommer reparation kosta i badrummet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 203 inlägg
Jag kommer inte ihåg exakt vad andra har rapporterat i forumet, men mattan är billigare än kakel och klinker, ingen tätskiktsfolie behövs, det tar typ 1 dag att få matta och tapet på plats i stället för ungefär en vecka för tätskiktsfolie, plattsättning och fogning. Dessutom lägre krav på underlagets stabilitet, det är ju vanligt att man måste in med extra reglar i väggar och golv när det ska bli kakel/klinker.F fribygg skrev:
Har du nått svar på TS fråga @BirgitSBirgitS skrev:
Jag kommer inte ihåg exakt vad andra har rapporterat i forumet, men mattan är billigare än kakel och klinker, ingen tätskiktsfolie behövs, det tar typ 1 dag att få matta och tapet på plats i stället för ungefär en vecka för tätskiktsfolie, plattsättning och fogning. Dessutom lägre krav på underlagets stabilitet, det är ju vanligt att man måste in med extra reglar i väggar och golv när det ska bli kakel/klinker.
Jag fick uppfattningen att TS fråga gällde ifall det var akut att renovera badrummet eller inte.Alfredo skrev:
Är det oömt material bakom är det bara att täta med lämpligt medel. Är det däremot ruttet trä som sviktar är det en annan femma.
TS får slå lite med en hammare på skadan samt runt omkring för att höra ifall det låter olika.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 203 inlägg
Menar du att det var fel av mig att svara på din fråga med ett citat av mig eller ännu tidigare att det var fel av mig att tala om att det är billigare med matta när du hade gett en prisuppskattning för kakel och klinker. Tycker du att din prisuppskattning i inlägg #9 var ett svar på TS fråga?F fribygg skrev:
Men jag har gillat ett annat inlägg som var ett svar till TS och det var för att jag tyckte det stämmer med min uppfattning.
Tycker inte du @BirgitS att jag i inlägg #5 och #9 uppskattat kostnaden?BirgitS skrev:
Jag tänker att TS inte själv behöver bekosta stambyte eller ytskikt om bostadsrättsföreningen renoverar våtutrymmena, det bör räcka att laga eller låta laga sprickan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 203 inlägg
Frågan var väl i så fall vad en reparation kommer att kosta.F fribygg skrev:
Även mitt inlägg med att det är betydligt billigare med plastmatta än ditt inlägg med prisuppskattning för kakel/klinker är lika mycket ett svar till TS som dina inlägg.
Nu har vi ju ingen aning om när ett stambyte ska ske. De kan ju just ha relinat avloppet så att det inte behövs något stambyte förrän om 50 år.
Frågan är om det går att få en sån spricka vid duschen tät när det gäller en gammal intorkad tapet.
Klicka här för att svara