Hej
Har en kompressor från biltema som börjat bete sig konstigt.
Senaste åren har jag bara använt den till pumpa sommar och vinterdäck. Ibland blåser jag rent lite. Men för 15-20 år sen använde jag den i en hembyggd bläster lite då och då.
Bifogar en film som visar hur den beter sig.
Toppen om någon har någon idé om vad som är vajsing.
Mvh
Fredrik
Har en kompressor från biltema som börjat bete sig konstigt.
Senaste åren har jag bara använt den till pumpa sommar och vinterdäck. Ibland blåser jag rent lite. Men för 15-20 år sen använde jag den i en hembyggd bläster lite då och då.
Bifogar en film som visar hur den beter sig.
Toppen om någon har någon idé om vad som är vajsing.
Mvh
Fredrik
Är nog reduceringen som hängt sig. Prova skruva lite fram och tillbaka på den stora röda ratten vid manometern som visar noll. Det är på den ratten du ställer vilket tryck du vill ha till det anslutna verktyget.
Hej,
Tackar för svaren. Har vridit ratten fram och tillbaka flera gånger men den beter sig likadant ändå.
Manometern går upp, men sen får jag bara en puff samtidigt som Manometern går ned. Sen tar det ett tag innan manometern gått upp igen och en ny liten puff kommer om kör "verktyget".
Gissar man kan skruva loss manometern och byta den.
Mvh
Fredrik
Tackar för svaren. Har vridit ratten fram och tillbaka flera gånger men den beter sig likadant ändå.
Manometern går upp, men sen får jag bara en puff samtidigt som Manometern går ned. Sen tar det ett tag innan manometern gått upp igen och en ny liten puff kommer om kör "verktyget".
Gissar man kan skruva loss manometern och byta den.
Mvh
Fredrik
Köp en ny reducerventil där du köpt kompressorn och installera den, alternativt demontera den och sätt slangkopplingen direkt där reduceringen nu är monterad.
För de allra flesta jobb behövs ändå ingen reducering, om du mest pumpar däck eller renblåser med luftpistolen.
Mvh
Stefan
För de allra flesta jobb behövs ändå ingen reducering, om du mest pumpar däck eller renblåser med luftpistolen.
Mvh
Stefan
Produkter som diskuteras: "slangkopplingen"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden