hej, jag har problem med mitt golvarme, det blir för varmt.

Termostaten på cirkulationspumpen har varit på 90 och igår sänkte jag den till 50, Termostaterna i rummen står på 20 grader men ändå blir det 25grader i huset.

Huset (50kvm) är byggd 2005/2007, vattenburen golvarme som varms upp av el.
 
Ta en bild på pannan så blir det lättare.

90 är det pannans temperatur?

Leta efter en termometer som visar så kallad ”framledningstemperatur” den bör vara mellan 30-50 grader. Det är värmen på vattnet som går från pannan vidare till golvvärmen.

Kan vara något styrdon eller termostat som fastnat.
 
Du har väl en shunt vid golvärmefördelaren,
Se om du kan strypa ner framledningstemeraturen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.