3 595 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Vad kan man göra när plattsättningen blivit fel?
Jag undrar hur man ska gå tillväga när plattsättningen i badrummet har blivit fel, ojämt golv, för små bitar mellan badrummet och bastun. Delade plattor på vägg som inte följer foglinjen. Vi har gippsväggar med fucktspärr som klarar kraven. Elgolvvärme på spånskiva, stålnät och avjämningsmassa i golvet. Ca 2/3 av plattorna på golvet ligger ojämt.
Själva åtgärden handlar ju om att riva allt och börja om från början med nytt tätskikt. Även om tätskiktet klarar kraven så kommer det aldrig att hålla när man knackar loss kakel/klinker (åtminstone vågar man inte chansa).
Det är en firma som har gjort jobbet.
Vad är bäst riva alting eller sätta nya plattor ovanpå?
Vad är bäst riva alting eller sätta nya plattor ovanpå?
Firman har sagt att de ska åtgärda problemen. Jag vill bara veta vad som måste göras. Firman säger att de ska ta bort de plattor som är felaktiga. Men jag vill inte att de ska knacka hål i fuktspärren.
Att bara ta bort de plattor som är felaktiga (inte rubbet) känns som en ytterst tveksam lösning. Om tätskiktet släpper precis i skarven till en platta som ska behållas så kommer det aldrig att gå få tätt genom att applicera nytt tätskikt. Tvivlar på att något försäkringsbolag skulle godkänna den lösningen.
Klicka här för att svara