Troberg skrev:
Gör de inte bättre nästa gång så kontaktar du dem igen, och då ska du se att det dyker upp en bättre entreprenör.

Är det något TRV är bra på så är det att upphandla och kravställa.
Hallandsåsen...?

harry73
Problemet där är en annan. Det går nämligen inte att borra en tunnel i sås hallandaise ;)

• Gilla
cdx873v
  • Laddar…
Ren och skär skadegörelse. Jobbigt. Hoppas det löser sig för dig. Har du namnen på vilka som ställde till det? Man vill ju inte gärna ha dem hemma hos sig.

Redigerat:
R
ja jag tycker inte de är fel på företagsnamn.

karlmb skrev:
Hallandsåsen...?
Meh, alla organisationer har sina fuckup-projekt.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Mikael_L
Dessutom var det banverket som sjösatte hallandsåstunnelprojektet. ;)

Jag har en kompis som jobbar på en större konsultfirma, och har haft mycket med trafikverket att göra.
Det saknas åtminstone inte seriositet vid större projekt. Men däremot är det lite långsamt om tungrott.

Troberg skrev:
Meh, alla organisationer har sina fuckup-projekt.
Asgarv, ja det är så sant så :)

Mikael_L skrev:

Jag har en kompis som jobbar på en större konsultfirma, och har haft mycket med trafikverket att göra.
Det saknas åtminstone inte seriositet vid större projekt. Men däremot är det lite långsamt om tungrott.
Meh, alla större organisationer är tungrodda som en jäkla supertanker...

Eller, som en vis man sade: "Man kan göra så mycket mer i en stor organisation än i en liten, det tar bara längre tid.".

Mikael_L skrev:

Banverket gick ju upp i nuvarande Trafikverket.
Seriositet, mja men ofta komprometterad av politiska intressen numera. Västlänksprojektet i Göteborg. ...ujujuj

Några nyheter från trådskaparen? Jag vill gärna se nya bilder från försöken att dölja de första misstagen. :rolleyes:

P
För att dämpa buller har man ofta drev, följt av bottningslist, och sedan mjukfog.

Men fy va fult jobb de har gjort! De har uppenbart ingen yrkesstolthet! Jag är själv snickare, och jag skulle ALDRIG lämna en arbetsplats sådär. Man skäms ju!

P
Detta visar med all tydlighet att man inte ska lämna ut nyckel och låta hantverkare vara ensamma i bostaden.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.