Har en grupp med dotterns rum, lite takbelysning och två uttag. Ingenting ändrat eller inkopplat vad jag vet.
Hantverkare var här idag när jag inte var hemma, vet inte om de kört någon maskin på det uttaget.
Nu på kvällen löser jordfel och säkringen för den gruppen löser ut. Eftersom ingenting är inkopplat på det uttaget funderade jag inte mer på det utan drog ut det som var kopplat på de andra uttagen och återställde jordfel. Drog tillbaka säkringen och den löser efter 10 sekunder. Går en runda till och kollar om jag missat att koppla ur något, hittar en dator laddare i ett annat uttag. Drar ut den och slår på strömmen igen. Samma sak. 10 sekunder och säkringen och jordfel löser.
Går upp till dotterns rum och känner en svag bränd lukt från ett uttag som inte haft något inkopplat. Bryter strömmen och öppnar. Det ser ut som på bilden. Klippte av det och satte wago nu på kvällen så vi har el. Inga kardeler ligger fel, kablarna ser okej ut. Vad tror ni har hänt?
Hantverkare var här idag när jag inte var hemma, vet inte om de kört någon maskin på det uttaget.
Nu på kvällen löser jordfel och säkringen för den gruppen löser ut. Eftersom ingenting är inkopplat på det uttaget funderade jag inte mer på det utan drog ut det som var kopplat på de andra uttagen och återställde jordfel. Drog tillbaka säkringen och den löser efter 10 sekunder. Går en runda till och kollar om jag missat att koppla ur något, hittar en dator laddare i ett annat uttag. Drar ut den och slår på strömmen igen. Samma sak. 10 sekunder och säkringen och jordfel löser.
Går upp till dotterns rum och känner en svag bränd lukt från ett uttag som inte haft något inkopplat. Bryter strömmen och öppnar. Det ser ut som på bilden. Klippte av det och satte wago nu på kvällen så vi har el. Inga kardeler ligger fel, kablarna ser okej ut. Vad tror ni har hänt?
Klicka här för att svara

