15 036 läst ·
68 svar
15k läst
68 svar
Vad kan det kosta att åtgärna golvbrunn och felaktiga rörgenomföringar i badrum?
Jag håller på och kikar på ett hus och kan absolut INGENTING om badrum och dylikt. Är det någon som har koll och kan ge något svar på vad det kan kosta att åtgärda problemen som står i besiktningsprotokollet? Jag har bifogat de bilder på badrummet som syns och skärmbilder på utlåtandet från besiktningen. Tacksam för svar!
Att åtgärda de bristerna då får du räkna med att renovera hela badrummet. 250 000 kanske beroende på val av grejer kakel och klinker eller plastmatta. Men de stora frågorna är:när är badrummet renoverat? Och finns det några skador som gör att du måste renovera och fixa till?
Oouuff :/. Det står nån gång mellan 2000-2004. Nej, verkar inte vara några noterade skador utan en riskbedömning. Men sånt kanske är svårt att upptäcka.K Kromo skrev:
Jag håller med föregående. 50000 låter lite men går kanske om du gör det mesta själv. Å andra sidan är den nog inget som behöver göras första året om ni kan leva med badrummet som det är ett tag. Hittar man däremot fuktskador någonstans så ska det såklart åtgärdas direkt men kanske kan det i så fall göras som punktinsatser så länge. Läge att pruta?
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Kombinationen av äldre gjutjärnsbrunn med rostangrepp och lös klämring tycker jag är någonting som ger en förhöjd risk för vattenskada runt brunnen. Vad är det under badrummet? Är det bottenplan eller övervåning?L LouvisaG skrev:Jag håller på och kikar på ett hus och kan absolut INGENTING om badrum och dylikt. Är det någon som har koll och kan ge något svar på vad det kan kosta att åtgärda problemen som står i besiktningsprotokollet? Jag har bifogat de bilder på badrummet som syns och skärmbilder på utlåtandet från besiktningen. Tacksam för svar!
Tack för svar! Precis, det verkar inte vara akut men att det behövs göras. Finns ett till separat badrum till och en liten toa på övervåningen. Det är tvättmaskinen som finns i det rummet som behöver renoveras som inte finns någon annanstans. Vi vågar inte pruta i den här bostadsmarknaden, det är kört! Måste tvärtom gå in med ett högre förhandsbud för att ha en chans. Det är ett bra hus i övrigt.janwide skrev:
Jag håller med föregående. 50000 låter lite men går kanske om du gör det mesta själv. Å andra sidan är den nog inget som behöver göras första året om ni kan leva med badrummet som det är ett tag. Hittar man däremot fuktskador någonstans så ska det såklart åtgärdas direkt men kanske kan det i så fall göras som punktinsatser så länge. Läge att pruta?
Det har du kanske rätt i. Men bl.a. med tanke på att det är kaklat och man inte vet hur tätskiktet ser ut så känns det inget vidare att lägga 50 K på matta och rör tycker jag. Jag råder TS att renovera allt istället. Vill man hålla ned kostnaden kan det vara värt att kolla våtrumsmatta o våtrumstapet, alternativt målat system på väggarna istället för kakel.R Rolle85 skrev: