Jag har köpt en "spotlightramp" på Jula, den ska sitta under ett köksskåp. Ansluts till vanligt vägguttag med en 2-polig apparatsladd (?), eller iaf ngt som ser ut som en sådan. Tyvärr är medföljande sladd svart och typ 2 m lång. Hade hoppats på en liten vit stump som inte syntes så mycket. Ska koppla ihop två ramper och kopplingen är också en svart sladd, där jag hoppades på en koppling utan sladd så att ramperna kan sitta tätt ihop.
Har köpt liknande belysning på ikea förr, då just med vit sladd och "kort koppling", tyvärr finns inte den lampan kvar och hittar ingen ngn annanstans än på jula.
Det jag undrar nu är om ngn vet vad sladden kallas så jag kan se om jag kan få tag i en vit någonstans?
 
En bild så ska vit nog kunna hjälpa dig, vita apparatsladdar finns annars på tex kjell&co
 
Iec c7?
 
mexitegel skrev:
En bild så ska vit nog kunna hjälpa dig, vita apparatsladdar finns annars på tex kjell&co
Ja, det hade varit smart om jag tagit en innan jag åkte hem... Lampan ska sitta hos min mamma och är kvar där. Suck.
 
VikHe skrev:
Iec c7?
Ja, lec c7 kan det nog vara! Men det står att de ofta hör till radioapparater, kan det ändå vara en sån till lampor? Vore skönt, då ska jag leta korta, vita varianter!
 
Demmpa skrev:
[länk]

[länk]
Tack! Kjell och co hade varit fint om jag hittade nån liten kort variant på, har butiken nära.
 
mexitegel skrev:
En bild så ska vit nog kunna hjälpa dig, vita apparatsladdar finns annars på tex kjell&co
Hittat en på bauhaus, detta är kopplingen mellan två lampor. Kontakten till vänster är den jag söker, med stickpropp för att ansluta till uttaget. Lyckas verkligen inte hitta ngn, underlättar väl om man vet vad den heter...
Bad min mamma testa om radiosladden passade i uttaget, men der gjorde den inte.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En sån kontakt till vänster sitter på rätt många kablar här hemma (till radio, förstärkare mm) fast bara i svart och minst en meter lång.
Åk till återvinningsstationen och snoka runt elskrotscontainern, där kan det finnas sådant. Men akta dig för gubben, det är förbjudet att ta.
 
  • Gilla
sophiet
  • Laddar…
Thomas_Blekinge skrev:
En sån kontakt till vänster sitter på rätt många kablar här hemma (till radio, förstärkare mm) fast bara i svart och minst en meter lång.
Åk till återvinningsstationen och snoka runt elskrotscontainern, där kan det finnas sådant. Men akta dig för gubben, det är förbjudet att ta.
Tack för tipset! Det tycks inte vara riktigt en sådan sladd, eftersom tex radions sladd inte gick att få i kontakten. Men det var å andra sidan mamma som fick testa det då jag inte varit där ännu. Ska prova det själv också, isf verkar sladden fr Kjell bra!
 
Jodå, det är en sådan men ibland kan passformen vara tight.
 
mexitegel skrev:
Jodå, det är en sådan men ibland kan passformen vara tight.
Det låter bra, då testar jag med en sådan. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.