Kan vara en typ av bred pärlspont med massor av fantasi och snickarglädje som någon haft. se efter om det är intakt och inga skador på, lura lite p vad ni vill åstadkomma med det. Otroligt vackert med kan vara lite brokigt om det bruna ska vara kvar
Vi behåller det såklart och målar det i passande färg. Tack för svar!J jonaserik skrev:
Vilket tjusigt pärlsponttak!
Tror det är synd om ni inte sätter nya lister, enkla utan för mycket krusiduller.
Vill ni behålla det fina utseendet är linoljefärg ett mycket bättre alternativ än moderna färger som fyller för mycket i de skarpa profileringarna.
Kanske en sådan list eller liknande.
Tror det är synd om ni inte sätter nya lister, enkla utan för mycket krusiduller.
Vill ni behålla det fina utseendet är linoljefärg ett mycket bättre alternativ än moderna färger som fyller för mycket i de skarpa profileringarna.
Kanske en sådan list eller liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja, ni har helt rätt! Naturligtvis blir det lister. Tusen tack för svar!hscn skrev:
Vilket tjusigt pärlsponttak!
Tror det är synd om ni inte sätter nya lister, enkla utan för mycket krusiduller.
Vill ni behålla det fina utseendet är linoljefärg ett mycket bättre alternativ än moderna färger som fyller för mycket i de skarpa profileringarna.
Kanske en sådan list eller liknande.
[bild]
Hur gammalt är huset?
Hade det varit jag hade jag tagit kontakt med en byggnadsvårdare för att få en idé om hur det kan ha varit från början. Finns det mer liknande att hämta i huset så är ett medlemskap lätt att betala: https://byggnadsvard.se/
Hade det varit jag hade jag tagit kontakt med en byggnadsvårdare för att få en idé om hur det kan ha varit från början. Finns det mer liknande att hämta i huset så är ett medlemskap lätt att betala: https://byggnadsvard.se/
Produkter som diskuteras: "byggnadsvårdare"
Stora boken om byggnadsvård
Den ultimata boken om byggnadsvård
429 kr inkl moms
Läs mer
Huset är byggt 1886. Det är åtta rum i huset och fem av dem har spännduk. Kollar direkt efter byggnadsvårdare! Tusen tack för tipset!tensiden skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Hur det har sett ut syns ju på bilden? Det som saknas är listerna som sagt och där finns det inga rätt och fel. Lister finns det trettielva miljoner olika av och lokala sågar hade oftast egna men de kan ju lika gärna ha varit köpta på annat håll. Bäst blir det om de som ska bo i huset väljer fina lister själva. Såklart tidstypiska då och inga färdigmålade socklar från byggmax.
Klicka här för att svara

